بررسی کارکردهای هوشمندی بازار
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textعلمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هوشمندی بازار به عنوان ساختاری پویا و متعامل از افراد، تجهیزات و رویهها به گردآوری و مرتب سازی اطلاعات مرتبط و بهنگام از محیط بیرونی پرداخته و نیازهای کاربران را در تمام سطوح سازمانی تامین میکند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی، گردآوری و طبقهبندی کارکردهای هوشمندی بازار، به دنبال ایجاد مبنایی برای سنجش میزان تکامل سیستم هوشمندی بازار در سازمانها میباشد. در این راستا با بررسی منابع ثانویه در زمینهی سیستمهای هوشمندی بازار، 44 شاخص شناسایی، تلخیص و در قالب 13 کارکرد تلفیق شد و با انجام تحلیل عاملی تاییدی وجود سه عامل میان کارکردها مورد تایید قرار گرفت. عوامل شناسایی شده با عناوین شناختی- اطلاعاتی، ارتباطی و اجرایی بیان شد و با استفاده از آزمون فریدمن اولویت آنها تعیین گردید. در آخر با بهره جستن از کارکردهای طبقهبندی شده، سیستم هوشمندی بازار شرکت ساپکو از طریق ترسیم نمودار عنکبوتی مورد تحلیل قرار گرفت.
کلید واژگان
هوشمندی/ هوشمندی بازار/ کارکردهای هوشمندی بازار/ کارکرد اطلاعاتی/ کارکرد ارتباطی/ کارکرد اجراییشماره نشریه
60تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیشاپا
2676-75622676-735X




