مرور دوره 11, شماره 60 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
اثر کارآمدی یارانه کالاهای اساسی بر توزیع درآمد: مطالعه موردی استان همدان
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-08-23)هدف از مطالعه حاضر، بررسی اثرکارآمدی مربوط به اجرای سیاستهای حمایتی دولت و پرداخت یارانه کالاهای اساسی بر توزیع درآمد در بین دهکهای درآمدی استان همدان طی سالهای 1386-1359 است. در این بررسی از دادههای سری زمانی مربوط ...
-
تاثیر پروژههای شش سیگما بر نوآوری و عملکرد شرکتها
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-08-23)مقاله حاضر زمینه نظری جهت بررسی تاثیر پروژههای شش سیگما بر نوآوری و عملکرد موسسات را توسعه میدهد. پروژههای شش سیگما برای تقویت نوآوریهای فنی سازمان پیشنهاد شدهاند، هر چند آنها برای موسساتی در محیط ثابث مفید و سودمند ...
-
بررسی کارکردهای هوشمندی بازار
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-08-23)هوشمندی بازار به عنوان ساختاری پویا و متعامل از افراد، تجهیزات و رویهها به گردآوری و مرتب سازی اطلاعات مرتبط و بهنگام از محیط بیرونی پرداخته و نیازهای کاربران را در تمام سطوح سازمانی تامین میکند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی، ...
-
تنوعبخشی: مبانی، تعاریف، تاریخچه و شیوههای اندازهگیری آن
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-08-23)تنوع بخشی به عنوان روش رشد و توسعه سازمانها یکی از استراتژی های اصلی شرکت های چند کسب و کاره محسوب می شود.کسب و کارها میتوانند از طریق تنوع مرتبط یا غیر مرتبط ایجاد شده یا توسعه یابند. تنوع مرتبط سبب برخورداری از هم ...
-
بررسی مفهوم رقابت در اقتصاد و اندازه آن در اقتصاد ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-08-23)در این مقاله تلاش شده مفهوم رقابت از ابعاد مختلف بررسی شود. از اینرو مفهوم رقابت طبق نگرشهای نئوکلاسیکی، شومپیتری، چمبرلینی، بیلی و پورتری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این بررسی بیانگر آن است که حجم رقابت در فعالیتهای ...
-
نقش ترانزیت خارجی در توسعه روابط بازرگانی ایران با کشورهای آسیای مرکزی، فرصتها و چالشها
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-08-23)حملونقل و ترانزیت را میتوان به عنوان یکی از مهمترین ارکان و زیرساختهای تجاری برای توسعه صادرات،کسب درآمدهای ارزی،ایجاد ارزش افزوده، ایجاد فرصتهای شغلی، رشد و توسعه اقتصادی، افزایش امنیت ملی، تقویت مناسبات بازرگانی، ...
-
مطالعه رفتار رابطه مبادله قیمتی و درآمدی فرش دستباف صادراتی ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-08-23)در این مقاله، رفتار قیمت فرشدستباف در مقایسه با شاخص قیمت کالاهای وارداتی با استفاده از شاخصهای قیمت، بیثباتی قیمتو رابطه مبادله قیمتی و درآمدی آن برای دوره 1386- 1355 بررسی میشود. نتایج حاصل از محاسبه رابطه مبادله ...



