• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 12, شماره 64
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 12, شماره 64
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و شناسایی عوامل موثر بر حضور شرکت‌های تولیدی و خدماتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    379.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش بررسی و شناسایی عوامل موثر برحضور شرکت‌های تولیدی و خدماتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از دیدگاه مدیران وکارشناسان غرفه‌ها است. دلیل انتخاب این محیط،اهمیت نمایشگاه‌ها به عنوان مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز تجارت است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری آن در برگیرنده یک نمونه 90 نفری از دو گروه 30 و 60 نفری است که به ترتیب از کارشناسان و مدیران غرفه‌های شرکت‌های تولیدی وخدماتی خارجی و داخلی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت در مهرماه 1391 تهران می‏باشد. ابزار اندازه‏گیری در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته شامل40 سؤال بود که پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ برای دو گروه شرکت‌ها به ترتیب برابر با 93/0 و 87/0 حاصل گردید. روش آماری نیز استفاده از آزمون t تک متغیره و آزمون کولموگروف – اسمیرنف و آزمون فریدمن (کای- دو) می‏باشد و البته از آمار توصیفی نیز استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که متغیرهای اهداف شرکت‌کنندگان، عوامل محیطی، معیارهای انتخاب نمایشگاه از سوی شرکت‌ها، آمیخته بازاریابی، حمایت‌ها و ابزارهای تشویقی دولت همگی در سطح نسبتاً مناسبی بر حضور شرکت‌ها در نمایشگاه تاثیر دارند. از این رو متغیرهای نامبرده شده از عوامل موثر برحضور شرکت‌های تولیدی و خدماتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است.
    کلید واژگان
    نمایشگاه / شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران / نمایشگاهای تخصصی بین‌المللی / اهداف شرکت‌کنندگان / معیارهای انتخاب نمایشگاه / حمایت‌های دولتی / آمیخته بازاریابی / عوامل محیطی

    شماره نشریه
    64
    تاریخ نشر
    2014-04-21
    1393-02-01
    ناشر
    موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی

    شاپا
    2676-7562
    2676-735X
    URI
    http://barresybazargani.itsr.ir/article_13934.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415051

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب