عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل
(ندگان)پدیدآور
خیری, بهرامعبدلی, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در سالهای اخیر پیشرفت مربوط به تکنولوژی اطلاعات، موجب تحول صنعت بانکداری در حوزه بانکداری الکترونیک شده است. خصوصا پیشرفت در تکنولوژی بیسیم و ارائه بانکداری موبایل، انعطافپذیری زمانی و مکانی در استفاده از خدمات بانکداری را برای مشتریان فراهم آورده است. از اینرو، هدف از این تحقیق، شناسایی و تعیین عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل در سیستم بانکداری با استفاده از معادلات ساختاری میباشد. برای شناسایی عوامل کیفی موثر از300 نفر مشتری در بین یک بانک دولتی (ملی) و سه بانک خصوصی (پارسیان، اقتصاد نوین و سینا)، در شهر تبریز بهره گرفته شد. در این تحقیق، ابتدا از تحلیل عامل اکتشافی برای تعیین عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل استفاده شد که چهار عامل کارکردگرایی، خدمات مشتری، محتوا، طراحی واسط انتخاب شد که سپس از بسته نرمافزاری لیزرل برای تعیین میزان تاثیر هریک از عوامل تعیین شده استفاده شد که یافتههای پژوهش حاکی از آن است که خدمات مشتری را بهعنوان عامل مهم تاثیرگذار بر اثربخشی بانکداری مویابل تعیین شد.
کلید واژگان
بانکداری موبایلمعادلات ساختاری
کارکردگرایی
خدمات مشتری
محتوا
طراحی واسط
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیعضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند
شاپا
2252-01042383-2991




