بررسی تأثیر رضایتمندی و وفاداری مشتریان بر روی عملکرد مالی بانک (بانک کشاورزی – شعب شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
گودرزی, مسعودفرجو, لیلاسلیمانی, اعظمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
عملکرد مالی در بانکداری متکی بر حفظ ارتباط بلندمدت با مشتریان است و علت آن ماهیت محصولات و خدماتی است که ارائه میدهد. ازدسترفتن مشتری نیز موردتوجه این حوزه است؛ بنابراین اهمیت مقوله میزان رضایتمندی مشتری در بخش خدمات مالی بهطور گسترده موردتوجه قرار گرفته و فعالیتهای بازاریابی بسیاری از بانکها نیز تمرکز بر حصول وفاداری مشتریان است. هدف اصلی در این مقاله، بررسی تأثیر رضایتمندی و وفاداری مشتریان بر عملکرد مالی شعب «بانک کشاورزی» شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد و روایی آن از طریق روش دلفی و پایایی آن با استفاده آلفای کرونباخ موردتأیید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، مشتریان و کارمندان بخش مالی شعب منتخب «بانک کشاورزی» شهر تهران است. طرح نمونهگیری احتمالی بود و از نوع نمونهگیری خوشهای استفاده شد. برای آزمون فرضیههای پژوهش از آنالیز رگرسیون و تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرمافزار SPSS استفاده شد و تحلیل دادههای مربوط به 384 نفر که بهطور کامل به سؤالهای پژوهش پاسخ دادهاند، انجام شد. یافتهها نشان داد که میزان رضایتمندی و وفاداری مشتری تأثیر قابلملاحظهای بر عملکرد مالی بانک کشاورزی ندارند.
 
 
کلید واژگان
رضایت مشتریوفاداری مشتری
عملکرد مالی بانک
بانک کشاورزی
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزیمربی، دانشکده مدیریت بزرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
استادیار، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام
شاپا
2252-01042383-2991




