ارزیابی عملکرد بهکارگیری سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM) در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران (مورد مطالعه: بانک سینا)
(ندگان)پدیدآور
صالحی, علیرضافلاح شمس, میر فیضبازایی, قاسمعلینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ازآنجاکه مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری میتواند عملکرد و کارایی سازمان را بهبود ببخشد، این تحقیق درصدد است با بررسی ارزیابی عملکرد شعبههای «بانک سینا» و رتبهبندی این شعبهها میزان اهمیت معیارهای ECRM را مشخص کند. بهوسیله تعیین درجه اهمیت این معیارها میتوان عملکرد بانک را موردبررسی قرار داد و نسبت به تقویت نقاط قوت و کاهش و ازبینبردن نقاط ضعف اقدام کرد. در این تحقیق با ترکیب تکنیک ارزیابی متوازن و تکنیکهای تصمیمگیری چندمعیاره، عملکرد شعبههای «بانک سینا» موردمطالعه قرار گرفت و از چهار منظر مالی، ارتباط با مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری، بررسی و رتبهبندی شد. با توجه به وزندهی به معیارها و زیرمعیارهای تعیینشده و استفاده از تکنیک AHP و TOPSIS امکان رتبهبندی شعبهها فراهم شد تا بتوان عملکرد آنها را مقایسه کرد. نتایج بهدستآمده حاکی از آن است شعبههایی که از معیارهای ارتباط با مشتری، حفظ و مراقبت از مشتری، ایجاد رابطه قوی با مشتری و همچنین توجه به رشد و یادگیری سازمانی خود اهمیت بیشتری میدهند، موجب رضایت مشتریان و همچنین کارکنان خود میشوند و در نتیجه عملکرد بهتر و مطلوبتری دارند.
کلید واژگان
مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
AHP
TOPSIS
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2016-09-221395-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرانمرکزیعضو هیات علمی ،گروه مدیریت بازرگانی ،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهران مرکزی،تهران،ایران
عضو هیات علمی ،گروه مدیریت بازرگانی ،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهران مرکزی،تهران،ایران
شاپا
2252-01042383-2991




