ارائه الگوی اثربخشی پیام تبلیغاتی با تاکید بر فرهنگ ملی ایران در بازار لوازم خانگی
(ندگان)پدیدآور
جبارزاده, سیدوحیدحیدری, سید عباسنعمتیزاده, سینانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده: پژوهش کاربردی حاضر با هدف ارائه الگوی اثربخشی پیام تبلیغاتی با تاکید بر فرهنگ ملی ایران در بازار لوازم خانگی، در سال 1398 انجام گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی_پیمایشی میباشد. این پژوهش در زمرهی پژوهشهای ترکیبی بوده که در دو مرحله کیفی و کمّی اجرا گردید. جامعهی آماری پژوهش شامل دو بخش است؛ بخش اول شامل 5 نفر از خبرگان که به صورت هدفمند انتخاب و از نظرات آنان استفاده شد و بخش دوم شامل مشتریان لوازم خانگی میباشد که با توجه به نامحدود بودنِ تعدادشان از روش نمونهگیری دردسترس استفاده شده و بر اساس حجم نمونه به دست آمده از فرمول کوکران 384 پرسشنامه توزیع گردید. روایی پرسشنامه به روش اعتبار محتوا و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ تأیید شد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس اس و پی ال اس استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهند که اگر پیام تبلیغاتی بر مبنای فرهنگ ملی و متناسب با علایق مشتریان باشد باعث میشود که آن پیام تبلیغاتی دارای جذابیت بوده و چه بسا گرایش به خرید محصول را برای افراد ایجاد کند.
کلید واژگان
فرهنگ ملیاثربخشی پیام های تبلیغاتی
بازار لوازم خانگی
شماره نشریه
46تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت.دانشکده مدیریت. واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانگروه مدیریت.دانشکده مدیریت. واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
گروه مدیریت.دانشکده مدیریت. واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2252-01042383-2991




