• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر برند کارفرما بر نگهداشت کارکنان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی عجین شدن و رفتار شهروندی سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    رضادوست, مهدیایرانی, حمیدرضاحمیدی زاده, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    7.406 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
      به دلیل نقش مهمی که کارکنان در موفقیت سازمان­ها دارند، سازمان­ها استراتژی­هاییرا برای نگهداشت این کارکنان تدوین می‌کنند. یکی از این استراتژی­ها تقویت برند کارفرمای سازمان است که علاوه بر نگهداشت این نیروها، در عجین شدن بیشتر آن­ها با کار و سازمان نیز تأثیرگذار است. از این‌رو، هدف این پژوهش بررسی تأثیر برند کارفرما بر نگهداشت کارکنان با در نظر گرفتن نقش متغیرهای میانجی عجین شدن و رفتار شهروندی سازمانی است.پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به روش توصیفی-پیمایشی و با استفاده از تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری انجام شده است.جامعۀ آماری پژوهش 233 نفر از کارکنان  شرکت فناپ­اند که با توجه به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده حجم نمونه 146 نفر تعیین شد.ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات نیز با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار Smart-PLS 2 انجام شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان‌دهندۀ تأثیر مثبت و معنادار برند کارفرما بر نگهداشت کارکنان و عجین شدن آن­هاست. همچنین تأثیر عجین شدن بر نگهداشت و رفتار شهروندی سازمانی نیز مثبت و معنادار به دست آمده است، ولی تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر نگهداشت کارمندان معنادار نیست. علاوه بر این، با آزمون‌هایی که انجام شدفقط تأثیر متغیر میانجی عجین شدن در رابطۀ بین برند کارفرما و نگهداشت کارمندان تأیید می­شود.
    کلید واژگان
    برند کارفرما
    عجین شدن کارمندان
    نگهداشت کارمندان
    رفتار شهروندی سازمانی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشدمدیریت منابع انسانی ،دانشکده مدیریت وحسابداری ،پردیس فارابی ،دانشگاه تهران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت وحسابداری ،پردیس فارابی دانشگاه تهران
    استادیار گروه مدیریت دولتی ،دانشکده مدیریت وحسابداری ،پردیس فارابی دانشگاه تهران

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2018.14027.1257
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_3173.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412725

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب