استفاده از تکنیک زیمت برای بررسی تصویر برند فعلی و مطلوب
(ندگان)پدیدآور
کیماسی, مسعودخوشنویس, مژدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
از آنجایی که مشتریان در کانون توجهات سازمانها قرار دارند، شناخت درباره نحوه تفکر مشتریان درباره سازمان ضروری است. یکی از جنبههای اصلی درک مشتری از سازمان، تصویر برند میباشد که برای شناخت آن باید افکار و احساسات مشتریان بررسی شود. هدف پژوهش حاضر بررسی افکار و احساسات مشتریان نسبت به بانک پارسیان در قالب تصویر برند فعلی و مطلوب با بهرهگیری از روش زیمت و انجام 18 مصاحبه نیمهساختیافته است. پس از تجزیهوتحلیل دادههای مستخرج از مصاحبهها، نقشههای اجماعی تصویر برند فعلی و مطلوب ترسیم شد. سازههای تمایز، برخورد کارکنان، تناسب رنگ و حس خوب، بانکداری الکترونیک، تمایل به استفاده مجدد، سیستم نوبتدهی، کلاس و آرامش، سازههای اصلی نقشه اجماعی تصویر برند فعلی هستند؛ و سازههای سوددهی و بانکداری الکترونیک، اتلاف وقت، برخورد کارکنان، تبلیغات و جایزه، خدمات جدید، چیدمان، راحتی، سرعت، کلاس، آرامش، اعتماد، تعداد مشتریان، تمایز، تنوع، سهولت دسترسی، مشتریمداری، نظم، و انجام درست کارها، سازههای اصلی نقشه اجماعی تصویر برند مطلوب تلقی میشوند
کلید واژگان
تصویر برندتکنیک زیمت
نقشههای اجماعی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
استادیار، گروه MBA، داشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایراندانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
شاپا
2345-32222538-1482




