• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رتبه‌بندی و تبیین نقش صنایع ملی از حیث اهمیت در ارتقاء برند ملت ایران

    (ندگان)پدیدآور
    آذر, عادلذبیحی جامخانه, محسنخان احمدلو, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.707 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با پدیده­ای مواجه هستیم به نام «برند ملت»که بخش صنعت یکی از بخش­های مهم و تأثیرگذار بر آن است. کیفیت و ویژگی­های منحصربه‌فرد محصولات و کالاهای صادراتی یک کشور، افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار می­دهد. در ایران نیز هرچند بخش صنعت مشکلات و چالش­های فراوانی دارد، ولی این مسئله هیچ‌گاه از اهمیت و نقش آن در برندسازی ملت ایران نخواهد کاست. بر این اساس در این پژوهش جایگاه و نقش بخش صنعت در برندسازی ملت ایران بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش 10 نفر از خبرگان آشنا به موضوع برندسازی ملت است و از دو روش ویکور و مدل‌سازی ساختاری تفسیری برای رتبه­بندی و مدل‌سازی استفاده‌شده است. یافته­های پژوهش در مرحله رتبه­بندی نشان می­دهد صنعت گردشگری بیشترین اهمیت را در برندسازی ملت ایران دارد. صنعت محصولات پزشکی دارویی در رتبه دوم، دو صنعت محصولات خوراکی و نوشیدنی و معادن و کانی‌ها در رتبه سوم، دو صنعت خودروسازی و نفت، گاز و پتروشیمی در رتبه چهارم و دو صنعت محصولات برقی الکتریکی و صنعت نساجی و پوشاک در رتبه پنجم قرارگرفته‌اند. در مرحله تبیین روابط نیز مؤلفه «بهره­وری در تولید» در پایین­ترین سطح یعنی سطح پنجم عمل می­کند. در سطح بالاتر مؤلفه‌های «تولید محصولات باکیفیت» و «تولید محصولات نوآورانه» و در سطح سوم «تولید محصولات رقابتی» و «رعایت مسائل زیست‌محیطی» قرارگرفته‌اند. دو مؤلفه «برندهای ملی» و «صادرات برند شده» نیز در سطح دوم قرار دارند و به­عنوان نقطه تماس بخش صنعت با تصویر ملت (سطح یکم)، عمل می­کنند.
    کلید واژگان
    برند ملت
    برندسازی ملت
    برند ملی
    صنایع ملی
    ISM

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرس
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت فناوری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2019.22208.1581
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_4632.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412661

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب