اثر بخشی گروه درمانی وجودی بر بهبود سلامت روان دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
خدادادی, جواداعتمادی, احمدعلوی کاموسی, عزالدیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف اثربخشی رواندرمانی وجودی به شیوه گروهی بر افزایش سلامت روان دانشجویان صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از تمامی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تربیت معلم تهران بود که از بین آنها 20 نفر بهطور داوطلبانه انتخاب و به شیوه تصادفی در گروه آزمایش (10 نفر) و گروه کنترل (10 نفر) جایگزین شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ28) استفاده گردید. گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 90 دقیقهای در فرایند گروه درمانی وجودی شرکت کرد، در حالیکه گروه کنترل هیچگونه مداخلهای دریافت نکرد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که درمان وجودی به شیوه گروهی در افزایش سلامت روان دانشجویان مؤثر است (05/0P 
کلید واژگان
درمان وجودیگروه درمانی
سلامت روانی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-02-201393-12-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
- دانشجوی دکتری مشاوره، دانشگاه خوارزمی، تربیت معلم، تهران، ایراندانشیار مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
شاپا
2251-76422345-3524




