نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدادادی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorاعتمادی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorعلوی کاموسی, عزالدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:55:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:55:34Z
dc.date.available1399-07-09T11:55:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:55:34Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationخدادادی, جواد, اعتمادی, احمد, علوی کاموسی, عزالدین. (1393). اثر بخشی گروه درمانی وجودی بر بهبود سلامت روان دانشجویان. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری, 4(2), 119-130.fa_IR
dc.identifier.issn2251-7642
dc.identifier.issn2345-3524
dc.identifier.urihttp://cbs.ui.ac.ir/article_17340.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411797
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف اثربخشی روان‌درمانی وجودی به شیوه گروهی بر افزایش سلامت روان دانشجویان صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از تمامی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تربیت معلم تهران بود که از بین آن‌ها 20 نفر به‌طور داوطلبانه انتخاب و به شیوه تصادفی در گروه آزمایش (10 نفر) و گروه کنترل (10 نفر) جایگزین شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ28) استفاده گردید. گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 90 دقیقه‌ای در فرایند گروه درمانی وجودی شرکت کرد، در حالی‌که گروه کنترل هیچ‌گونه مداخله‌ای دریافت نکرد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که درمان وجودی به شیوه گروهی در افزایش سلامت روان دانشجویان مؤثر است (05/0P<). پس از کنترل اثر پیش‌آزمون، تاثیر درمان وجودی به شیوه گروهی بر علایم جسمانی بررسی و فرضیه اول پژوهش تایید شد (012/0 ,p<324/7= F1,18). در مرحله بعد اثربخشی درمان وجودی به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب و بی‌خوابی دانشجویان بررسی و فرضیه فرعی دوم پژوهش تایید شد (01/0,p<18/13= F1,18). سپس اثربخشی درمان وجودی بر بهبود عملکرد اجتماعی دانشجویان بررسی و فرضیه فرعی سوم پژوهش هم تایید شد (001/0 ,p<322/19= F1,18). و در نهایت، تاثیر درمان وجودی به شیوه گروهی بر فرضیه فرعی چهارم، کاهش افسردگی دانشجویان بررسی شد و نتایج این فرضیه را تأیید کرد (05/0 ,p<14/11=F1,18). لذا، استفاده از این روش گروه‌ درمانی برای ارتقای سلامت روانی دانشجویان موثر توصیه می‌گردد. <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent252
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های علوم شناختی و رفتاریfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Cognitive and Behavioral Sciencesen_US
dc.subjectدرمان وجودیfa_IR
dc.subjectگروه ‌درمانیfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.titleاثر بخشی گروه درمانی وجودی بر بهبود سلامت روان دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.department- دانشجوی دکتری مشاوره، دانشگاه خوارزمی، تربیت معلم، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage119
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد