مرور دوره 4, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
- 
پیشبینی کیفیت زندگی روانی براساس طرحواره نقص/ شرم با میانجیگری خصیصه هوشهیجانی و راهبردهای مقابله با استرس با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)طرحوارههای ناسازگار اولیه، یکی از عوامل مختلکننده کیفیت زندگی افراد است، اما مکانیسم این آسیبپذیری به خوبی شناخته نشده است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی خصیصه هوش هیجانی و راهبردهای مقابله با استرس به عنوان عوامل میانجی بین ...
 
- 
هنجاریابی و بررسی ویژگیهای روانسنجی "مقیاس دلبستگی دوره نهفتگی" در کودکان 7 تا 11 ساله (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)هدف پژوهش حاضر، هنجاریابی و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس دلبستگی دوره نهفتگی است. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. 340 نفر از دانش آموزان 7 تا 12 ساله مدارس شهر اصفهان به عنوان نمونه انتخاب شدند و والدین آنها به ...
 
- 
رابطۀ بین سلامت عمومی و سبکهای اسنادی و مقایسه آن در دانشجویان دختر و پسر سال اول و آخر دانشگاه در رشتههای مختلف (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)سلامت عمومی دانشجویان یکی از مباحث مورد توجه در مقیاسهای سلامت کل جامعه بوده که با سبک تبیینی (سلیگمن، 1979) خوشبینانه و بدبینانه ارتباط نزدیکی دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ سلامت عمومی و سبکهای اسنادی و مقایسه ...
 
- 
اثربخشی کیفیت زندگی درمانی بر علایم اضطراب و افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین میزان اثربخشی کیفیت زندگی درمانی (QOLT) بر اضطراب و افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه است. روش پژوهش نیمهتجربی با گروههای آزمایش و گواه و پیگیری (45 روزه) بود. روش نمونهگیری، تصادفی ...
 
- 
اثر بخشی گروه درمانی وجودی بر بهبود سلامت روان دانشجویان (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)پژوهش حاضر با هدف اثربخشی رواندرمانی وجودی به شیوه گروهی بر افزایش سلامت روان دانشجویان صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از تمامی دانشجویان ...
 
- 
اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه عقلانی ـ عاطفی ـ رفتاری بر نگرشهای ناکارآمد همسرگزینی دختران و پسران (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی ـ عاطفی ـ رفتاری بر کاهش نگرشهای ناکارآمد انتخاب همسر دختران و پسران شهر بندرعباس است. بدین منظور، 32 نفر از دختران و پسران به شیوه تصادفی در دسترس انتخاب شده، ...
 
- 
روایی و پایایی مقیاسهای اصلی و تلفیقی سیاهه کروی فردی (فرم فعالیتها؛ بخش باور به مهارتها) در سنجش رغبتهای شغلی دانشآموزان (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)هدف پژوهش، روایی و پایایی مقیاسهای اصلی و تلفیقی فرم فعالیتها (بخش باور به مهارتها) پرسشنامه کروی فردی در دانشآموزان خرم آباد است. روش پژوهش، روش توصیفی (از نوع آزمونسازی) بود. در این مطالعه 300 نفر دانشآموز دبیرستانی ...
 
- 
الگوی ساختاری رابطه فشارزاهای شغلی و نیازهای روانی ـ اجتماعی با عملکرد کارکنان (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)هدف اصلی این پژوهش، بررسی نیازهای روانی ـ اجتماعی در پیوند میان تقاضاهای شغلی با عملکرد کارکنان (رفتارهای انحرافی، رفتارهای مدنی ـ سازمانی، عملکرد وظیفه، تمایل به ترک خدمت و خلاقیت) بود. جامعه آماری پژوهش، کارکنان یکی از ...
 
- 
مقایسه ابعاد بهزیستی روانشناختی مادران کودکان ناتوان ذهنی، تیزهوش و عادی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-02-20)پژوهش حاضر با هدف مقایسه ابعاد بهزیستی روانشناختی مادران کودکان ناتوان ذهنی، تیزهوش و عادی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 90-91 انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع مقطعی (علی- مقایسهای) بوده است. جامعه آماری آن کلیه مادران ...
 



