تبیین وفاداری مشتریان براساس شخصیت نام تجاری در صنعت لوازم خانگی، با رویکرد کیفی مبتنی بر تئوری داده بنیاد
(ندگان)پدیدآور
بیگ مرادی, رضاروستا, علیرضادشمن زیاری, اسفندیارنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در پژوهش حاضر به تبیین وفاداری مشتریان بر اساس شخصیت نام تجاری پرداخته شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد، اکتشافی و تبیینی و از لحاظ شیوه انجام کیفی است. جامعة آماری پژوهش شامل مدیران و متخصصان صنعت لوازم خانگی است که از بین آنها تعداد 16 نمونه به روش نمونهبرداری گلوله برفی هدفمند جهت انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته انتخاب گردید. در این تحقیق برای تجزیهوتحلیل دادههای کیفی حاصل از مصاحبه، از روش تحلیل محتوا مبتنی بر تئوری داده بنیاد استفاده شد. برای این منظور ابتدا رمزهای مناسب به بخشهای مختلف دادهها اختصاص یافته و مفاهیم تعیین گردید. سرانجام، با رمزگذاری انتخابی، مقولهها پالایش شده و ابعاد (چارچوب) اصلی تحقیق در قالب شرایط علی، طبقه محوری، بستر حاکم بر پدیده موردبررسی، شرایط مداخله گر، استراتژیها و پیامدها پدیدار شد. یافته های پژوهش نشان داد، وفاداری مشتریان به برند با 10 عامل و 29 مولفه که شامل عناصر آمیخته بازاریابی (4 مؤلفه)، نگرش مشتریان (2 مؤلفه)، مدیریت برند (2 مؤلفه)، ویژگی های کارکردی برند (2 مؤلفه)، تثبیت جایگاه برند (2 مؤلفه)، تصمیم به خرید (2 مؤلفه)، شخصیت برند (5 مؤلفه)، وفاداری به برند (2 مؤلفه)، عوامل محیطی (4 مؤلفه) و تجربه خرید (4 مؤلفه)، تببین میشود.
کلید واژگان
وفاداری مشتریشخصیت برند
جایگاه برند
لوازم خانگی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-05-211399-03-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan
سازمان پدید آورنده
گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش، ایران.استادیار،گروه مدیریت،واحد بین المللی کیش،دانشگاه آزاد اسلامی،جزیره کیش، ایران.
استادیار، گروه مدیریت، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران.
شاپا
2717-00042717-0012




