مرور دوره 4, شماره 14 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
اثربخشی آموزش حرکات ریتمیک ملودیک و بازی بر عملکرد نورون های آینهای و حافظه کاری کودکان بیش فعال 4-7 ساله
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2018-11-22)مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ریتمیک ملودیک و بازی با قاعده بر عملکرد نورونهای آینهای و حافظهکاری کودکان بیش فعال 4-7 سال است. روش: این پژوهش مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون ...
-
تأثیر بازیهای توجهی بر خودتنظیمی و کارکرد اجرایی دانشآموزان مضطرب
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2018-11-22)مقدمه: هدف پژوهش حاضر تأثیر بازیهای توجهی بر خودتنظیمی و کارکرد اجرایی دانش آموزان مضطرب است. روش: این مطالعه از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه است. جامعه آماری ...
-
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهیار بر بهبود کارکرد اجرایی بازداری پاسخ در کودکان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/بیشفعالی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2018-11-22)مقدمه: در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی، نقصهایی در کارکردهای اجرایی دیده میشود. مطالعه حاضر با هدف سنجش اثربخشی توانبخشی شناختی در بهبود کارکرد اجرایی بازداری پاسخ در کودکان دارای اختلال ...
-
تاثیر تمرینات جسمانی پیشرونده و توانبخشی شناختی بر بهبود انعطافپذیری شناختی و رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2018-11-22)مقدمه: هدف از انجام تحقیق حاضر، تعیین تاثیر تمرینات توانبخشی شناختی و جسمانی پیشرونده بر بهبود انعطافپذیری شناختی و رشد اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی بود. روش: در این ...
-
بررسی اثربخشی درمان عصب شناختی مبتنی بر کامپیوتر در افراد دارای اختلال شخصیت مرزی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2018-11-22)مقدمه: پژوهشهای بسیاری نشان دادهاند که اختلال شخصیت مرزی با نقایص عصب شناختی ارتباط دارد و شواهدی مبنی بر اینکه ممکن است نیمرخ عصب شناختی بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی با پیامدهای این اختلال ارتباط ...
-
اثربخشی بازی درمانی گروهی شناختی رفتاری و تحریک الکتریکی فراجمجمهای مغز بر کارکردهای اجرایی حافظه فعال و بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال بیش فعالی- نقص توجه
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2018-11-22)مقدمه: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری) CBPT )و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مغز) (tDCS بر کارکردهای اجرایی حافظه فعال و بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال بیش فعالی- نقص توجه) (ADHD ...
-
اثربخشی تمرینات دست برتری بر زبان بیانی و دریافتی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2018-11-22)مقدمه:اوتیسم یک اختلال پیچیده عصبی – تحولی است که سیرطبیعی رشدکودک را دچاراختلال میکند.بنابراین هدف ازانجام پژوهش حاضر بررسی تاثیرتمرینات دست برتری بر زبان بیانی و دریافتی کودکان با اختلال طیف اوتیسم انجام ...



