مروری بر اثرات رسانهها بر گردشگری
(ندگان)پدیدآور
رضاقلی زاده, بهنامنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش که به شیوه اسنادی صورت گرفته، مطالعه نقش رسانهها در بازنمایی مناطق مقصد و همچنین پیوند بین گردشگری و رسانه از دیدگاههای مختلف بوده است. در بحث توسعه چارچوب برای مطالعه گردشگری و رسانه، روزنامهنگاری گردشگری و مفاهیم کلیدی آن شامل زمانبندی، قدرت و هویت و تجارب و پدیدارشناسی و همچنین در بخش دیگری رویکردهای بررسی گردشگری و رسانه از دیدگاههای بازاریابی، تأثیرات رسانهای، جامعهشناختی و فرهنگیـ انتقادی مورد توجه قرار گرفته و سپس بحث فیلمهای محرک گردشگری به عنوان جنبهای از گردشگری فرهنگی معرفی و در نهایت، درباره توسعه صنعت گردشگری در ایران پیشنهادهایی ارائه شده است.
کلید واژگان
بازنمایی رسانهایتصور از مقصد
رسانه
روزنامهنگاری گردشگری
گردشگری
شماره نشریه
64تاریخ نشر
2011-02-201389-12-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت رسانه و پژوهشگر صداوسیماشاپا
2538-29772538-2985




