تأثیر رسانههای جمعی بر احساس ناامنی زنان
(ندگان)پدیدآور
ربانی, رسولعباسزاده, محمدمحمود مولایی کرمانی, بتولنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر که به شیوه پیمایشی صورت گرفته، بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر احساس ناامنی زنان در ابعاد مالی، جانی، فکری و حقوقی و همچنین احساس قربانی شدن آنان در جامعه آماری دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان بوده است که از میان آنان 370 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. روش آماری به کار رفته، شامل رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر بوده و برای محاسبه ضرایب مسیر، از برآوردهای روش آموس استفاده شده است. بر اساس نتایج به دست آمده، احساس ناامنی زنان با احساس قربانی شدن آنان رابطه مستقیم دارد، همچنین بین میزان استفاده از رسانههای جمعی (تلویزیون و مجلات) و احساس ناامنی زنان همبستگی منفی وجود دارد؛ به این ترتیب که هر چه استفاده افراد از این رسانهها بیشتر باشد احساس ناامنی آنان کمتر میشود. میزان تحصیلات والدین نیز با احساس ناامنی رابطه دارد.     
کلید واژگان
احساس ناامنیپایگاه اجتماعیـ اقتصادی
ترس از قربانی شدن
دانشگاه اصفهان
رسانههای جمعی
معادلات ساختاری
شماره نشریه
64تاریخ نشر
2011-02-201389-12-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای جامعهشناسی، دانشیار دانشگاه اصفهاندکترای جامعهشناسی، استادیار دانشگاه تبریز
کارشناس ارشد مطالعات زنان دانشگاه اصفهان
شاپا
2538-29772538-2985




