• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 26, شماره 99
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 26, شماره 99
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی الگو‌های ذهنی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایران پیرامون «انگیزش برای خلاقیت»

    (ندگان)پدیدآور
    شریفی, سید‌مهدیقنبری, سعیدکرد‌کتولی, علیصمدی, کبری
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    912.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انگیزش بر اساس الگوهای متعدد، از ارکان مهم خلاقیت به شمار می‌رود. پژوهش حاضر با توجه به این موضوع، به این پرسش پاسخ داده است که الگو‌های ذهنی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایران پیرامون انگیزش برای خلاقیت کدام‌اند و در صورت وجود الگوهای ذهنی متفاوت، کدام‌یک اهمیت بیشتری دارند؟ برای پاسخ به این پرسش از روش کیو استفاده شده است و 25 نفر به‌عنوان مشارکت‌کننده با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده‌اند و هر یک، نمودار کیو را تکمیل کرده‌اند. داده‌های نمودارهای تکمیل‌شده برای شناخت ذهنیت‌ها وارد نرم‌افزار SPSS‌ شدند و با انجام تحلیل عاملی بر روی داده‌ها و تشکیل آرایه‌های امتیازی عامل‌ها شناخته شدند. یافته‌ها نشان داد که 7 عامل درباره موضوع پژوهش وجود دارد. این 7 الگوی ذهنی حدود 71 درصد، از ذهنیت‌ مشارکت‌کنندگان را شکل می‌دهند. بر اساس نتایج، خبرنگاران خبرگزاری‌های داخلی، پویایی انگیزشی گسترده‌ای دارند و «هم‌افزایی انگیزشی» اصولی‌ترین راه انگیزش آنان است.
    کلید واژگان
    خلاقیت
    انگیزه
    منابع انسانی خلاق
    خبرگزاری‌ها
    خبرنگار

    شماره نشریه
    99
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    Research and Polling Center of I.R.I.B
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت منابع انسانی، استادیار دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد مدیریت رسانه،دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، تهران،ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران

    شاپا
    2538-2977
    2538-2985
    URI
    https://dx.doi.org/10.22082/cr.2020.106950.1826
    http://cr.iribresearch.ir/article_38090.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404610

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب