شناسایی الگوهای ذهنی خبرنگاران خبرگزاریهای ایران پیرامون «انگیزش برای خلاقیت»
(ندگان)پدیدآور
شریفی, سیدمهدیقنبری, سعیدکردکتولی, علیصمدی, کبرینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
انگیزش بر اساس الگوهای متعدد، از ارکان مهم خلاقیت به شمار میرود. پژوهش حاضر با توجه به این موضوع، به این پرسش پاسخ داده است که الگوهای ذهنی خبرنگاران خبرگزاریهای ایران پیرامون انگیزش برای خلاقیت کداماند و در صورت وجود الگوهای ذهنی متفاوت، کدامیک اهمیت بیشتری دارند؟ برای پاسخ به این پرسش از روش کیو استفاده شده است و 25 نفر بهعنوان مشارکتکننده با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدهاند و هر یک، نمودار کیو را تکمیل کردهاند. دادههای نمودارهای تکمیلشده برای شناخت ذهنیتها وارد نرمافزار SPSS شدند و با انجام تحلیل عاملی بر روی دادهها و تشکیل آرایههای امتیازی عاملها شناخته شدند. یافتهها نشان داد که 7 عامل درباره موضوع پژوهش وجود دارد. این 7 الگوی ذهنی حدود 71 درصد، از ذهنیت مشارکتکنندگان را شکل میدهند. بر اساس نتایج، خبرنگاران خبرگزاریهای داخلی، پویایی انگیزشی گستردهای دارند و «همافزایی انگیزشی» اصولیترین راه انگیزش آنان است.
کلید واژگان
خلاقیتانگیزه
منابع انسانی خلاق
خبرگزاریها
خبرنگار
شماره نشریه
99تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت منابع انسانی، استادیار دانشگاه تهرانکارشناس ارشد مدیریت رسانه،دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، تهران،ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
شاپا
2538-29772538-2985




