دوره 26, شماره 99
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی رابطه مصرف رسانهای با جامعهپذیری سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-11-22)هدف از پژوهش حاضر، مطالعه رابطه بین مصرف رسانهای و سواد رسانهای با جامعهپذیری سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بوده است. برای این منظور، از روش پیمایشی استفاده شده است و ابزار جمعآوری دادهها، ...
-
رفتار انتخاباتی اقوام در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران (مورد مطالعه: اقوام بلوچ و ترکمن)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-11-22)رفتار انتخاباتی کنشی است که یک فرد از آغاز تا پایان انتخابات از خود بروز میدهد. رفتار انتخاباتی در همه نظامهای اجتماعی ـ سیاسی، تحت تأثیر مسائل اجتماعی ـ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، روانشناختی، محیطی و جغرافیایی ...
-
بررسی سواد خبری در میان دانشآموزان دبیرستانی شهر تهران
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-11-22)یکی از موضوعات مهم در زمینه سواد رسانهای، تهیه شاخصهای معتبر برای سنجش میزان سواد مخاطبان است. هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی و آزمون شاخصهای سواد رسانهای خبری (نیازشناختی، منبع شخصی مخاطب و ساختارهای دانشی) مبتنی ...
-
بازنمایی هویت در مستندهای تلویزیونی: رویکردی مبتنی بر تحلیل گفتمان در دو مستند اشرف و هویدا
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-11-22)پژوهش حاضر درصدد تحلیل گفتمان بازنمایی هویت در مستندهای پخش شده سیما («اشرف» و «هویدا») است. جهت تحلیل مسئله از رویکرد نظری برساختگرایی، بازنمایی و تحلیل گفتمان و روش پژوهش تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف استفاده شده ...
-
سنجش میزان سواد سلامت شهروندان تهرانی و عوامل مؤثر بر آن
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-11-22)سواد سلامت بهعنوان یک مسئله جهانی در قرن 21 از اهمیت روزافزون برخوردار است. هدف از این مقاله، سنجش سطح سواد سلامت شهروندان تهرانی و عوامل مؤثر بر آن با تأکید بر رابطه آن باسواد رسانهای بوده است. ازاینرو، به دلیل ...
-
شناسایی الگوهای ذهنی خبرنگاران خبرگزاریهای ایران پیرامون «انگیزش برای خلاقیت»
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-11-22)انگیزش بر اساس الگوهای متعدد، از ارکان مهم خلاقیت به شمار میرود. پژوهش حاضر با توجه به این موضوع، به این پرسش پاسخ داده است که الگوهای ذهنی خبرنگاران خبرگزاریهای ایران پیرامون انگیزش برای خلاقیت کداماند و در ...



