نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریفی, سید‌مهدیfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorکرد‌کتولی, علیfa_IR
dc.contributor.authorصمدی, کبریfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:50Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:50Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-27en_US
dc.date.submitted1398-02-07fa_IR
dc.identifier.citationشریفی, سید‌مهدی, قنبری, سعید, کرد‌کتولی, علی, صمدی, کبری. (1398). شناسایی الگو‌های ذهنی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایران پیرامون «انگیزش برای خلاقیت». پژوهش‌های ارتباطی, 26(99), 9-49. doi: 10.22082/cr.2020.106950.1826fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2020.106950.1826
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_38090.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404610
dc.description.abstract<strong>انگیزش بر اساس الگوهای متعدد، از ارکان مهم خلاقیت به شمار می‌رود. پژوهش حاضر با توجه به این موضوع، به این پرسش پاسخ داده است که الگو‌های ذهنی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایران پیرامون انگیزش برای خلاقیت کدام‌اند و در صورت وجود الگوهای ذهنی متفاوت، کدام‌یک اهمیت بیشتری دارند؟ برای پاسخ به این پرسش از روش کیو استفاده شده است و 25 نفر به‌عنوان مشارکت‌کننده با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده‌اند و هر یک، نمودار کیو را تکمیل کرده‌اند. داده‌های نمودارهای تکمیل‌شده برای شناخت ذهنیت‌ها وارد نرم‌افزار SPSS‌ شدند و با انجام تحلیل عاملی بر روی داده‌ها و تشکیل آرایه‌های امتیازی عامل‌ها شناخته شدند. یافته‌ها نشان داد که 7 عامل درباره موضوع پژوهش وجود دارد. این 7 الگوی ذهنی حدود 71 درصد، از ذهنیت‌ مشارکت‌کنندگان را شکل می‌دهند. بر اساس نتایج، خبرنگاران خبرگزاری‌های داخلی، پویایی انگیزشی گسترده‌ای دارند و «هم‌افزایی انگیزشی» اصولی‌ترین راه انگیزش آنان است.</strong>fa_IR
dc.format.extent912
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2020.106950.1826
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectانگیزهfa_IR
dc.subjectمنابع انسانی خلاقfa_IR
dc.subjectخبرگزاری‌هاfa_IR
dc.subjectخبرنگارfa_IR
dc.titleشناسایی الگو‌های ذهنی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایران پیرامون «انگیزش برای خلاقیت»fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مدیریت منابع انسانی، استادیار دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت رسانه،دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیماfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue99
dc.citation.spage9
dc.citation.epage49
nlai.contributor.orcid0000-0002-6320-8111
nlai.contributor.orcid0000-0002-6689-8488


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد