نقش رسانه در توسعه فرهنگ ورزش در اوقات فراغت زنان
(ندگان)پدیدآور
عبدوی, فاطمهفخری, فرنازنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
به منظور بررسی نقش رسانه در توسعه فرهنگ ورزش در اوقات فراغت زنان، تعداد 96 نفر از زنان شاغل در دانشگاههای شهر تبریز به عنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامهای که با استفاده از پرسشنامههای استاندارد نظریه رفتار و سلامتی و تناسب اندام تهیه شده بود، همچنین پرسشنامههای محققساخته ویژگیهای فردی و نقش رسانه در توسعه ورزش، پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی (پیرسون، اسپیرمن، دوجملهای وآزمون t) استفاده شد.نتایج نشان داد، بین سطح آگاهی بانوان از منافع بهداشتی حاصل از ورزش در اوقات فراغت و فعالیت رسانه رابطه مستقیم و معنیدار وجود دارد اما بین بیمیلی و عوامل بازدارنده نسبت به شرکت در فعالیتهای اوقات فراغت و فعالیتهای رسانه رابطه معنیدار وجود ندارد. همچنین میزان عوامل بازدارنده مشارکت بانوان، در سطح پایین و عوامل تشویقکننده، در سطح بالا قرار دارند.
کلید واژگان
اوقات فراغترسانه
فرهنگ ورزش
ورزش زنان
شماره نشریه
68تاریخ نشر
2012-02-201390-12-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت و برنامهریزی در ورزش، استادیار دانشگاه تبریزدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز
شاپا
2538-29772538-2985




