ائتلافهای راهبردی و شبکههای مشارکتی؛ ظهور الگوی جدید در صنعت رسانه
(ندگان)پدیدآور
احمدی, عباسهادوینیا, عباسیوسفیخواه, سارانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحولات فزاینده در صنعت رسانه، مدیریت شرکتهای فعال در این صنعت را به طور کامل دگرگون کرده است. در گذشته، شرکتهای رسانهای، بنگاههای بزرگی بودند که کلیه فرایندهای ایجاد ارزش را درون سازمان خود ایجاد میکردند اما امروزه با پدید آمدن شرکتهایی از صنایع غیر رسانهای و گسترش حضور رسانهها در عرصههای جدید، امکان اجرای تمام مراحل تولید آثار رسانهای، تنها از طریق یک شرکت، از میان رفته است و شرکتهای رسانهای ناگزیر از به کارگیری توانایی شرکتهای دیگر در این حوزه هستند. مقاله حاضر، با پرداختن به این موضوع که ائتلافهای راهبردی چگونه میتوانند سازوکاری برای تعامل با محیط جدید رسانهای پدید آورند، تلاش کرده است که در حوزه اقتصاد رسانه، به تبیین رویکردهای ایجاد همافزایی و ارزش افزوده در صنعت رسانه بپردازد. بر اساس این پژوهش که با رویکرد اکتشافی و با مطالعه کتابخانهای، به تبیین ابعاد گوناگون ایجاد شبکه مشارکتی و ائتلاف راهبردی میان شرکتهای دارای مزیتهای رقابتی مکمل پرداخته است، چنین رویکردی میتواند به تحقق قابلیت درونی شرکتهای رسانهای بینجامد.    
کلید واژگان
ائتلاف راهبرداقتصاد رسانه
راهبردهای رقابتی رسانه
مدیریت رسانه
مزیت رقابتی
شماره نشریه
66تاریخ نشر
2011-08-231390-06-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت بازاریابی بینالملل، دانشگاه تهران و دکترای اقتصاد، دانشگاه کییف، اوکرایندانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
کارشناس ارشد جامعهشناسی جوانان، دانشگاه تهران
شاپا
2538-29772538-2985




