بررسی رابطه مصرف رسانه و سبک زندگی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان
(ندگان)پدیدآور
امام جمعه زاده, سیدجوادمرندی, زهرهرهبرقاضی, محمودرضاسعیدی ابواسحقی, لیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله چگونگی ارتباط بین استفاده از وسایل ارتباط جمعی و سبک زندگی بررسی و تحلیل شده است. روش پژوهش پیمایشی و جامعه آماری کلیه دانشجویان از تمامی رشتههای تحصیلی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 91 ـ1390 بوده که از این میان نمونهای به حجم 138نفر انتخاب شده است. یافتهها نشان میدهد، رابطه مصرف رسانههای چاپی با ابعاد مصرف فرهنگی، رفتارهای انحرافی، رفتار سیاسی و دینداری معنادار است. همچنین نتایج نشان میدهد که ارتباط مصرف رسانههای چاپی با ابعاد سبک زندگی به غیر از رفتارهای انحرافی همبستگی مثبت دارد. همچنین رابطه مصرف رسانههای الکترونیک با ابعاد سبک زندگی معنادار و مثبت (به جز بعد رفتارهای انحرافی) است. رابطه مصرف رسانههای دیجیتال با ابعاد مصرف فرهنگی و رفتار سیاسی معنادار است. از سوی دیگر، ارتباط مصرف رسانههای دیجیتال با بعد دینداری همبستگی منفی ولی با ابعاد دیگر سبک زندگی همبستگی مثبت دارد. 
کلید واژگان
مصرف فرهنگیمدیریت بدن
رفتار سیاسی
رفتار انحرافی
دینداری
رسانههای چاپی
رسانههای الکترونیکی
رسانههای دیجیتال
شماره نشریه
74تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای علوم سیاسی، دانشیار دانشگاه اصفهاندانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه اصفهان
دانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه اصفهان
دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بینالملل، دانشگاه اصفهان
شاپا
2538-29772538-2985




