نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامام جمعه زاده, سیدجوادfa_IR
dc.contributor.authorمرندی, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorرهبرقاضی, محمود‌‌رضاfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی ابواسحقی, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:22Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:22Z
dc.date.issued2013-08-23en_US
dc.date.issued1392-06-01fa_IR
dc.date.submitted2013-03-16en_US
dc.date.submitted1391-12-26fa_IR
dc.identifier.citationامام جمعه زاده, سیدجواد, مرندی, زهره, رهبرقاضی, محمود‌‌رضا, سعیدی ابواسحقی, لیلا. (1392). بررسی رابطه مصرف رسانه و سبک زندگی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهش‌های ارتباطی, 20(74), 101-120. doi: 10.22082/cr.2013.23516fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2013.23516
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_23516.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404461
dc.description.abstract<strong>در این مقاله چگونگی ارتباط بین استفاده از وسایل ارتباط جمعی و سبک زندگی بررسی و تحلیل شده است. روش پژوهش پیمایشی و جامعه آماری کلیه دانشجویان از تمامی رشته‌های تحصیلی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 91 ـ1390 بوده که از این میان نمونه‌ای به حجم 138نفر انتخاب شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد، رابطه مصرف رسانه‌های چاپی با ابعاد مصرف فرهنگی، رفتارهای انحرافی، رفتار سیاسی و دینداری معنادار است. همچنین نتایج نشان می‌دهد که ارتباط مصرف رسانه‌های چاپی با ابعاد سبک زندگی به غیر از رفتارهای انحرافی همبستگی مثبت دارد. همچنین رابطه مصرف رسانه‌های الکترونیک با ابعاد سبک زندگی معنا‌دار و مثبت (به جز بعد رفتارهای انحرافی) است. رابطه مصرف رسانه‌های دیجیتال با ابعاد مصرف فرهنگی و رفتار سیاسی معنا‌دار است. از سوی دیگر، ارتباط مصرف رسانه‌های دیجیتال با بعد دینداری همبستگی منفی ولی با ابعاد دیگر سبک زندگی همبستگی مثبت دارد. </strong>fa_IR
dc.format.extent522
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2013.23516
dc.subjectمصرف فرهنگیfa_IR
dc.subjectمدیریت بدنfa_IR
dc.subjectرفتار سیاسیfa_IR
dc.subjectرفتار انحرافیfa_IR
dc.subjectدینداریfa_IR
dc.subjectرسانه‌های چاپیfa_IR
dc.subjectرسانه­های الکترونیکیfa_IR
dc.subjectرسانه­های دیجیتالfa_IR
dc.titleبررسی رابطه مصرف رسانه و سبک زندگی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علوم سیاسی، دانشیار دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue74
dc.citation.spage101
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد