بررسی رابطه مصرف رسانهای و آگاهی سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان
(ندگان)پدیدآور
هرسیج, حسیننوعی باغبان, سید مرتضیصادقی نقدعلی, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از نگارش این مقاله، بررسی تأثیر وسایل ارتباط جمعی بر آگاهی سیاسی دانشجویان در دانشگاه اصفهان بوده است. این مطالعه بر روی 160 نفر از دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان انجام شده است. ابعاد آگاهی سیاسی به سه متغیر (آگاهی از مفاهیم سیاسی، آگاهی از نهادهای سیاسی و آگاهی از تاریخ سیاسی) تقسیم میشود. با در نظر گرفتن سه نوع وسایل ارتباط جمعی (رسانههای چاپی، رسانههای پخش و رسانههای دیجیتال)، مشاهده شد که همبستگیهای معناداری میان مصرف رسانههای چاپی، رسانه¬های پخش و رسانه¬های دیجیتال با ابعاد آگاهی از مفاهیم سیاسی، آگاهی از نهادهای سیاسی و آگاهی از تاریخ سیاسی وجود دارد. یافته¬ها همچنین نشان داد که مصرف رسانههای دیجیتال ارتباطی مثبت اما غیرمعنا¬دار با آگاهی از مفاهیم سیاسی دارد.
کلید واژگان
آگاهی از مفاهیم سیاسیآگاهی از نهادهای سیاسی
آگاهی از تاریخ سیاسی
رسانههای چاپی و دیجیتال
شماره نشریه
79تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای علوم سیاسی، دانشیار دانشگاه اصفهاندانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه اصفهان
دانشجوی دکترای گروه علوم سیاسی، دانشگاه اصفهان
شاپا
2538-29772538-2985




