نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهرسیج, حسینfa_IR
dc.contributor.authorنوعی باغبان, سید مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorصادقی نقدعلی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:06Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:06Z
dc.date.issued2014-09-23en_US
dc.date.issued1393-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-03-15en_US
dc.date.submitted1392-12-24fa_IR
dc.identifier.citationهرسیج, حسین, نوعی باغبان, سید مرتضی, صادقی نقدعلی, زهرا. (1393). بررسی رابطه مصرف رسانه‌ای و آگاهی سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهش‌های ارتباطی, 21(79), 33-54. doi: 10.22082/cr.2014.15324fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2014.15324
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_15324.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404374
dc.description.abstractهدف از نگارش این مقاله، بررسی تأثیر وسایل ارتباط جمعی بر آگاهی سیاسی دانشجویان در دانشگاه اصفهان بوده است. این مطالعه بر روی 160 نفر از دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان انجام شده است. ابعاد آگاهی سیاسی به سه متغیر (آگاهی از مفاهیم سیاسی، آگاهی از نهادهای سیاسی و آگاهی از تاریخ سیاسی) تقسیم می‌شود. با در نظر گرفتن سه نوع وسایل ارتباط جمعی (رسانه‌های چاپی، رسانه‌های پخش و رسانه‌های دیجیتال)، مشاهده شد که همبستگی‌های معناداری میان مصرف رسانه‌های چاپی، رسانه¬های پخش و رسانه¬های دیجیتال با ابعاد آگاهی از مفاهیم سیاسی، آگاهی از نهادهای سیاسی و آگاهی از تاریخ سیاسی وجود دارد. یافته¬ها همچنین نشان داد که مصرف رسانه‌های دیجیتال ارتباطی مثبت اما غیرمعنا¬دار با آگاهی از مفاهیم سیاسی دارد.fa_IR
dc.format.extent543
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2014.15324
dc.subjectآگاهی از مفاهیم سیاسیfa_IR
dc.subjectآگاهی از نهادهای سیاسیfa_IR
dc.subjectآگاهی از تاریخ سیاسیfa_IR
dc.subjectرسانه‌های چاپی و دیجیتالfa_IR
dc.titleبررسی رابطه مصرف رسانه‌ای و آگاهی سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علوم سیاسی، دانشیار دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای گروه علوم سیاسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue79
dc.citation.spage33
dc.citation.epage54


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد