دوره 21, شماره 79
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مخاطب و قراردادهای استفاده از متن رسانهای: مطالعه مقایسهای فیلم و بازیهای رایانهای به مثابه دو ژانر در متون رسانهای
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-09-23)ساختار زبانی و زیباییشناختی، از طریق رمزها و قراردادهای تولید متن رسانهای، قراردادهای استفاده از متن رسانهای را خلق میکنند. مقاله حاضر با استفاده از روش «فرا همنهاد کیفی» و مرور ادبیات نظری مربوط به روایتشناسی و ...
-
اثرگذاری تبلیغات تلویزیونی با جاذبه پیام طنز و ترس بر نگرش جوانان نسبت به رعایت قوانین رانندگی
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-09-23)پژوهش حاضر به بررسی نقش جاذبه¬های هیجانی (طنز و ترس)، در پیامهای تبلیغاتی تلویزیونی رانندگی ایمن پرداخته است و تعامل آن با جنسیت مخاطب، و تأثیر آن را بر نگرش افراد نسبت به رعایت قوانین راهنمایی ـ رانندگی مورد مطالعه قرار ...
-
نقش شبکههای برونمرزی رسانه ملی در دیپلماسی رسانهای با تأکید بر شبکههای العالم و پرس تی وی
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-09-23)با وارد شدن جریان نوین اطلاعاتی به عرصه دیپلماسی و رشد استفاده از ابزارها و فناوریهای نوین ارتباطی، شیوهای جدید از دیپلماسی، موسوم به دیپلماسی رسانهای ظهور یافته است. بدون ابزار رسانهای و ارتباطی مؤثر ...
-
نقش رسانه ملّی در رفتار انتخاباتی شهروندان شهر اصفهان
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-09-23)انتخابات تحت تأثیر عوامل مختلفی تقویت یا تضعیف میشود که یکی از آنها رسانههای جمعی به صورت عام و رسانه ملّی به صورت خاص، است. از این رو، هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش رسانه ملّی در رفتار انتخاباتی شهروندان شهر اصفهان بوده ...
-
بررسی رابطه مصرف رسانهای و آگاهی سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-09-23)هدف از نگارش این مقاله، بررسی تأثیر وسایل ارتباط جمعی بر آگاهی سیاسی دانشجویان در دانشگاه اصفهان بوده است. این مطالعه بر روی 160 نفر از دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان انجام شده است. ابعاد آگاهی سیاسی به سه متغیر ...



