مرور دوره 24, شماره 91 بر اساس تاریخ انتشار

  • گونه‌شناسی ساختاری و محتوایی برنامه‌های سیاسی سرگرم‌کننده شبکه من‌‌وتو، صدای امریکا و صداوسیما 

    فرقانی, محمدمهدی؛ موذن, کاظم (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-11-22)
    اطلاع‌رسانی سرگرم‌کننده که به نحوی فزاینده در حال تبدیل‌ شدن به یک پدیده مهم در عرصه سیاسی و رسانه‌ای دنیاست، در سال­های اخیر در تلویزیون‌های فارسی‌زبان نیز رواج پیدا کرده است. در این مقاله به گونه‌شناسی ساختاری و محتوایی ...

  • اولویت‌بندی کدهای اخلاقی در تبلیغات تلویزیونی 

    کریمی علویجه, محمدرضا؛ عزیزیان, غزاله (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-11-22)
    نظر به اینکه جامعه ایران، جامعه‌ای مذهبی است، پایبندی به فرهنگ ملی و مذهبی و ارزش‌های برآمده از این فرهنگ در تبلیغات تلویزیونی ضرورتی انکار‌ناپذیر است، اما در حال حاضر، تبلیغات تهیه شده در کشور، تطابقی با مسائل فرهنگی و ...

  • علم در قاب تصویر:‌ عناصر اساسی برنامه‌سازی تلویزیونی با رویکرد ترویج علم 

    زارعی, عیسی؛ حسن زاده, محمد؛ اسفندیاری مقدم, علیرضا (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-11-22)
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی عملکرد سیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری و شناسایی مؤلفه‌های اصلی برنامه‌سازی تلویزیونی با رویکرد ترویج علم بوده است. در این پژوهش، با روش مطالعه میدانی، عملکرد رسانه ملی در حوزه علم ...

  • اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بر مخاطبان سیمای جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی: بانک رفاه) 

    سعیدی, کورش؛ فرهنگی, علی‌اکبر؛ سلطانی‌فر, محمد (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-11-22)
    با تعدد روزافزون رسانه‌ها، مخاطبان سعی دارند رسانه‌ای را انتخاب کنند که ضمن متناسب بودن با معیارها و علاقه‌مندی‌هایشان دارای تنوع و جاذبه بیشتری باشد. نظر به اهمیت و تأثیرگذاری تبلیغات در جلب نظر مخاطبان و لزوم سنجش میزان ...

  • ساختار تصاویر آینده؛ رهیافتی نو درباره جایگاه رسانه‌های جمعی در ساخت آینده، مطالعه موردی: برکسیت 

    دارابی, علی؛ ضمیریان, محمد حسین؛ طیب‌طاهر, امین (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-11-22)
    بسیاری از افکار آینده‌اندیشانه و تصمیم‌گیری‌های ما درباره تحولات و راهبرد‌های نیل به آنها تحت تأثیر تخیل و تصویر ما از آینده است، همچنین اینکه به آینده خوش‌بین‌ یا بدبین باشیم، به‌نوعی گویای تصور ما از آینده خواهد بود. این ...