• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 18, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 18, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقادانة کتاب جامعه‌شناسی و آموزش و پرورش

    (ندگان)پدیدآور
    زارع, بیژن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    228.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این مقاله سعی شده است تا براساس دیدگاه‌های نظری و معیار‌های علمی رایج و پذیرفته شده درباب کارکردها و ویژگی‌های مطلوب یک کتاب درسی تخصصی دانشگاهی به بررسی نقادانة شکلی، محتوایی، فنی، و ادبی کتاب جامعه‌شناسی و آموزش و پرورش پرداخته شود. نتایج حاصل از بررسی حاکی از آن است که این کتاب، درمجموع به‌لحاظ ارزش‌گذاری براساس معیارهای یادشده، از کیفیت بالنسبه قابل‌قبولی برخوردار است. اما، درعین‌حال برای ارتقاء کیفیت آن لازم است مطالب و فصولی در زمینه‌هایی هم‌چون: روش‌های تحقیق در جامعه‌شناسی آموزش و پرورش شخصیت اجتماعی مطلوب در دانش‌آموزان، ساختار اجتماعی آموزش و جامعه‌پذیری حرفه‌ای و تخصصی دانش‌آموزان، آموزش و پرورش و نابرابری، و آموزش وپرورش و تحرک اجتماعی بدان افزوده شود. هم‌چنین، درج خلاصه‌ای از مطالب مهم با ارائة پرسش‌هایی برای توسعة تفکر و جست‌وجوگری بیش‌تر مخاطبان و افزودن فهرستی از کتاب‌ها و منابع جدید و روزآمدتر مرتبط با مطالب هر فصل در پایان فصل‌ها می‌تواند بر جذابیت و غنای مطالب کتاب بیفزاید. ضمن این‌که، لازم است بخشی از مطالب هر فصل از کتاب متناسب با موضوع همان فصل به تحلیل وضعیت حال و آیندة آموزش و پرورش ایران اختصاص داده شود.
    کلید واژگان
    جامعه‌شناسی
    جامعه‌شناسی آموزش و پرورش
    آموزش و پرورش و نابرابری
    آموزش و پرورش و تحرک اجتماعی
    شخصیت اجتماعی مطلوب

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، دکترای تخصصی جامعه‌شناسی

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_3817.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403883

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب