• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 17, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 17, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزش‌یابی کیفیت درون‌داد‌های رشتة مدیریت آموزشی در دورة‌ کارشناسی ارشد

    (ندگان)پدیدآور
    عبدالهی, بیژنعینی, مریمسعیدی, یاسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    222.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از نگارش این مقاله ارزش‌یابی کیفیت درون‌دادهای رشتة مدیریت آموزشی در دورة کارشناسی ارشد است. این پژوهش به‌لحاظ روش از نوع پیمایشی است. جامعة آماری را همة اعضای هیئت‌علمی، مدیران گروه‌های آموزشی، و دانشجویان ورودی سال تحصیلی 1392- 1393 (ترم‌های سوم و چهارم) دانشگاه‌های دولتی شهر تهران تشکیل می‌دهند. ابزار تحقیق مصاحبة نیمه‌ساختاریافته و پرسش‌نامة محقق‌ساخته است که روایی صوری آن را متخصصان تأیید کرده‌اند و برای پایایی آن از آزمون آلفای کرونباخ با ضریب 94‌ درصد استفاده شده است. برای تحلیل داده‌ها از آزمون خی‌دو و استاندارد قضاوت استفاده شد. نتایج نشان داد که کیفیت عوامل ویژگی‌های مدیران گروه‌ها، عملکرد مدیران گروه‌ها ازدیدگاه اعضای هیئت‌علمی، و ویژگی‌های اعضای هیئت‌علمی در سطح مطلوب و کیفیت عوامل ویژگی‌های دانشجویان در سطح نسبتاً مطلوب و انگیزش دانشجویان درحد کم است؛ هم‌چنین، نتایج بیان‌گر تناسب‌نداشتن امکانات و تجهیزات آموزشی ـ پژوهشی با نیازهای هیئت‌علمی و دانشجویان، تناسب‌نداشتن اهداف و سیاست‌ها، و تناسب کم یا متوسط محتوای برنامة درسی با نیازهای دانشجویان و جامعه است. باتوجه‌به نتایج پژوهش، پیش‌نهادهایی ازجمله تغییر در محتوای برنامة درسی کارشناسی ارشد براساس سیاست‌های این رشته و پرهیز از تکرار دروس و مباحث مطرح‌شده در دورة کارشناسی ارشد مطرح شدند.
    کلید واژگان
    ارزش‌یابی کیفیت
    درون‌دادهای رشتة مدیریت آموزشی
    مقطع کارشناسی ‌ارشد

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
    کارشناس ‌ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهران
    کارشناس ‌ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهران

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2781.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403650

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب