• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 15, شماره 37
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 15, شماره 37
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و نقد کتاب «طراحی آموزش اثربخش»

    (ندگان)پدیدآور
    رضوی, سید عباس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    327.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به اهمیت طراحی آموزش و نقش آن در ایجاد محیط یادگیری مؤثر، امروزه سازمان‌های مختلف تجاری، صنعتی، خدماتی و بسیاری از مراکز آموزشی به طراحی آموزشی توجه خاصی مبذول داشته‌اند. به‌ رغم گسترش روزافزون طراحی آموزشی در مجامع علمی جهانی، منابع علمی و متون درسی معتبر به زبان فارسی که نیازهای متخصصان و دانشجویان را برآورده کنند انگشت‌شمارند. کتاب طراحی آموزش اثربخش منبع سودمندی است که در سال‌های اخیر در اختیار متخصصان، کارشناسان، و دانشجویان قرار گرفته است. در این مقاله کتاب مذکور نقد و بررسی شده است. در دیدی کلی، طراحی آموزش اثربخش به منزلة کتاب درسی دانشگاهی، افزون بر ویژگی‌های مثبت شکلی، از امتیازهای محتوایی نظیر جامعیت، غنای علمی و هم‌چنین اثربخشی آموزشی برخوردار است. مؤلفان در این کتاب الگوی طراحی آموزشی را ارائه کرده‌اند که برگرفته از مبانی علمی و هم‌چنین سوابق تجربی آنان است. وجود بخش‌های متنوع سبب شده است که این اثر افزون بر علمی بودن ویژگی آموزشی بودن را نیز داشته باشد. در کنار مزیت‌های یادشده، کتاب معدود کاستی‌هایی دارد که در این مقاله ذکر شده‌ است.
    کلید واژگان
    کلیدواژه‌ها: نقد کتاب
    طراحی آموزش اثربخش
    طراحی آموزشی
    کتاب درسی دانشگاهی

    شماره نشریه
    37
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1841.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403510

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب