| dc.contributor.author | رضوی, سید عباس | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:30:29Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:30:29Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T11:30:29Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T11:30:29Z |  | 
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-09-03 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-06-12 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | رضوی, سید عباس. (1394). بررسی و نقد کتاب «طراحی آموزش اثربخش». پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی, 15(37), 87-107. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2383-1650 |  | 
| dc.identifier.uri | http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1841.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403510 |  | 
| dc.description.abstract | با توجه به اهمیت طراحی آموزش و نقش آن در ایجاد محیط یادگیری مؤثر، امروزه سازمانهای مختلف تجاری، صنعتی، خدماتی و بسیاری از مراکز آموزشی به طراحی آموزشی توجه خاصی مبذول داشتهاند. به رغم گسترش روزافزون طراحی آموزشی در مجامع علمی جهانی، منابع علمی و متون درسی معتبر به زبان فارسی که نیازهای متخصصان و دانشجویان را برآورده کنند انگشتشمارند. کتاب <em>طراحی آموزش اثربخش</em> منبع سودمندی است که در سالهای اخیر در اختیار متخصصان، کارشناسان، و دانشجویان قرار گرفته است. در این مقاله کتاب مذکور نقد و بررسی شده است. در دیدی کلی، <em>طراحی آموزش اثربخش</em> به منزلة کتاب درسی دانشگاهی، افزون بر ویژگیهای مثبت شکلی، از امتیازهای محتوایی نظیر جامعیت، غنای علمی و همچنین اثربخشی آموزشی برخوردار است. مؤلفان در این کتاب الگوی طراحی آموزشی را ارائه کردهاند که برگرفته از مبانی علمی و همچنین سوابق تجربی آنان است. وجود بخشهای متنوع سبب شده است که این اثر افزون بر علمی بودن ویژگی آموزشی بودن را نیز داشته باشد. در کنار مزیتهای یادشده، کتاب معدود کاستیهایی دارد که در این مقاله ذکر شده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 327 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Critical Studies in Text & Programs Of Human Science | en_US | 
| dc.subject | کلیدواژهها: نقد کتاب | fa_IR | 
| dc.subject | طراحی آموزش اثربخش | fa_IR | 
| dc.subject | طراحی آموزشی | fa_IR | 
| dc.subject | کتاب درسی دانشگاهی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی و نقد کتاب «طراحی آموزش اثربخش» | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی- پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 15 |  | 
| dc.citation.issue | 37 |  | 
| dc.citation.spage | 87 |  | 
| dc.citation.epage | 107 |  |