مطالعات رسانههای نوین
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
طراحی مدل مطلوب برندسازی شخصی ورزشکاران حرفه ای در اینستاگرام و نقش آن در مهاجرت ورزشی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)هدف از انجام تحقیق طراحی مدل مطلوب برندسازی شخصی ورزشکاران حرفهای در اینستاگرام و نقش آن بر مهاجرت ورزشی بود. روش تحقیق آمیخته بهصورت کیفی و کمی و اطلاعات بخش کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانهای و مصاحبه نیمه ساختارمند ...
-
ارائه مدل تبلیغات واقعیت افزوده مبتنی بر تلفن های همراه هوشمند با استفاده از رویکرد آمیخته
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)به واسطه کاهش روز افزون اثربخشی رویکرد های تبلیغاتی فعلی، استفاده از فناوری واقعیت افزوده به عنوان یک رسانه تبلیغاتی نوین و جذاب، می تواند به عنوان یک راهکار موثر در نظر گرفته شود. بر همین اساس هدف این پژوهش، تبیین و شناسایی ...
-
فمینیسمسایبر، مطالبات بازنمایی شده از حوزه زنان در شبکههای اجتماعی مجازی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)این پژوهش بهمنظور بررسی فمینیسم سایبر در ایران و باهدف شناسایی مطالبات بازنمایی شده در شبکههای اجتماعی فمینیستی صورت گرفته است؛ این پژوهش بر اساس نوع هدف، کاربردی و به لحاظ نوع روش، کیفی است. در این مطالعه بهمنظور شناسایی ...
-
بهبود ارتباط دولت و شهروندان از طریق شخصی سازی دولت همراه در ایران
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)در دو دهه اخیر به دنبال توسعه ارتباطات و اطلاعات و تحول مسیرهای کلیدی ارتباط دولت وشهروندان به منظور افزایش مشارکت شهروندان و پشتیبانی از امور دولتی، فناوری تلفن همراه در جهان مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا مطالعه ...
-
روایی و پایایی نسخه فارسی مقیاس اختلال رسانه های اجتماعی در دانشجویان ایرانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی رواسازی و اعتباریابی مقیاس اختلال رسانههای اجتماعی در دانشجویان ایرانی انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی-تحلیلی از نوع ارزشیابی بود. نمونه شامل 404 نفر، از دانشجویان استان تهران در سال تحصیلی ...
-
تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر روابط خانوادگی با تأکید بر انجام فعالیتهای فراغت جمعی خانوادگی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)تحولات اجتماعی ازجمله ظهور شبکههای اجتماعی مجازی در سالهای اخیر باعث ایجاد تغییراتی در نحوه گذران اوقات فراغت شده است. در این مقاله تلاش شده است تا ضمن ارائه تصویری از نحوه انجام فعالیتهای فراغتی مشترک در خانواده، تأثیر ...
-
نقش تفکر انتقادی در بهبود کارکرد سواد رسانهای با تکیه بر منظومه شناختی مخاطب
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)هدف پژوهش حاضر، شناخت رابطه بین مهارت تفکر انتقادی و تعهد مذهبی بهعنوان منظومهی شناختی مخاطب با سواد رسانهای در دانشآموزان سال آخر متوسطه مدارس منطقه 4 آموزشوپرورش شهر تهران است که در سال تحصیلی 99-98 اشتغال به تحصیل ...
-
بازتعریف بلاکچین مبتنی بر استعارههای هستیشناختی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)بلاکچین، بهمثابه یک تکنولوژی برافکن و تحولگرا، دارای آثار و کارکردهای فراگیری در حوزهی عمومی و فرهنگی است و نگاه غالب تهدیدمحور یا فرصتمحور یا ترکیبی و واقعبینانه از آن، زمینهساز اتخاذ رویکردها و خطّمشیهای عمومی ...
-
بازنمایی پاندمی کووید 19 در رسانه های اجتماعی ایرانیان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)بحرانها جزء جداییناپذیر زندگی اجتماعی بهشمار میروند و روزبهروز برتعداد و تنوع آنها افزوده میشود. رسانههای اجتماعی بهدلیل قابلیتهای گسترده در جذب مخاطب و توانایی شکلدهی به افکار عمومی نقش مهمی در پیشگیری و مدیریت ...
-
الزامات سیاستگذاری اجتماعی در حیطه مدیریت افکار عمومی با تأکید بر نقش رسانهها و شبکههای اجتماعی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-04-20)پژوهش حاضر به ضرورت سیاستگذاری اجتماعی در حیطة مدیریت و کنترل افکار عمومی ایرانیان میپردازد. این پژوهش کیفی با رویکرد توصیفی-تحلیلی تلاش مینماید تا با تکیه بر آراء و عقاید 16 نفر از اساتید و خبرگان در حوزههای علوم ...
-
مدل ساختاری سلبریزیته شدن و زندگی روزمره کاربران شبکههای اجتماعی (مطالعه موردی کاربران تهرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)صنعت فرهنگ جهانی جریانی در جهت تولید فرهنگ استاندارد و قالبی، از طریق ابزارهای مدرنی چون رسانهها برای کنترل و مهار افکار عمومی است. در میان رسانههای امروزی شبکههای اجتماعی مجازی، به عنوان زیست بوم جدید رسانهای طیفهای ...
-
بررسی خوانش شهروندان دورودی از مستندهای سیاسی شبکهی منوتو (مورد مطالعه: مستندهایی با محوریت گفتمان پهلوی و جمهوری اسلامی)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)پژوهش حاضر با اتکا به نظریات تحلیل گفتمان لاکلاو و موفه، نظریهی تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف و همچنین نظریهی دریافت (استوارت هال)، خوانش شهروندان دورودی را درخصوص 14 مستند سیاسی شبکهی منوتو که گفتمانهای جمهوری اسلامی ...
-
. شبکههای اجتماعی مجازی؛ ابزاری برای طراحی الگوی برنامه درسی توسعه مهارتهای حرفهای دانشجویان(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)پژوهش حاضر باهدف طراحی الگوی برنامه درسی توسعه مهارتهای حرفهای دانشجویان با استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی انجام شده است.روش پژوهش، آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی که در بخش کیفی داده بنیاد و در بخش کمی توصیفی-پیمایشی ...
-
واکاوی ادراک دانشجو معلمان نسبت به محتوای یادگیری در شبکههای اجتماعی: مطالعه پدیدارشناسانه
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)هدف از انجام این پژوهش بررسی محتوای یادگیری دانشجو معلمان در شبکه های اجتماعی و ادراک آنها نسبت به اعتبار محتوای به اشتراک گذاشته شده در این شبکه ها بود. روش این پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسانه بود. جامعه پژوهش کلیه ...
-
گفتمانشناسی مطالبات حقوق زن در شبکه اجتماعی اینستاگرام
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)مطالبات درواقع نیازهای همه یا بخش بزرگی از اعضای یک جامعه است که خود برگرفته از گفتمانهای ترویجشده در آن جامعه است. گفتمانها به اولویتبندی نیازهای طرفداران خود میپردازند؛ بنابراین با شناسایی گفتمانهایی که طرفداران ...
-
سنجش میزان سواد رسانه ای انتقادی بر اساس الگوی الیزابت تامن
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)سواد رسانه ای مجموعهای از مهارتهای قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل ، نقد و ایجاد انواع پیامهای رسانهای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار میرود. پژوهش حاضر با هدف سنجش میزان سواد ...
-
پیشبینی افسردگی براساس میزان استفاده از شبکه اجتماعی با نقش میانجی تصویر بدن
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر افسردگی با نقش میانجی تصویر بدن انجام شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری دادههای پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری ...
-
تحلیل درگیرشدن مخاطب_مشتریان با برند در شبکههای اجتماعی؛ مطالعه موردی دیجیکالا در توییتر
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)دیجیکالا به عنوان بزرگترین پلتفرم خردهفروشی آنلاین در ایران، یکی از برندهاییست که از ظرفیت رسانههای اجتماعی مختلف برای تحقق اهدافش بهره میجوید. از طرفی فضای کلی و منحصربفرد حاکم بر میکروبلاگ توییتر به گونهایست که ...
-
شناسایی مولفه های الگوی اقناع افکار عمومی در رسانه های اجتماعی : یک مطالعهی سنتز پژوهی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)چکیده: امروزه نقش واهمیت رسانه ها در اطلاع رسانی و شکل دهی به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست ودر میان انواع رسانه ها،رسانه های اجتماعی با تحولاتی که در ابعاد مختلف فناوری، تجهیزات، حجم و روش داشته اند، می توانند به عنوان ...
-
جابجایی در فضای مجازی-واقعی: عقلانیت یا پریشانی ارتباطی؟
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-10-22)در این مقاله تداخلات فضای مجازی و فضای واقعی و آسیبهایی که ممکن است خو گرفتن در فضای مجازی بر مناسبات اجتماعی در فضای واقعی وارد کند از منظر تکوین ادراک جمعی مورد مداقه نظری قرار گرفته است. درمجموع به نظر میرسد طی فرایندی ...



