دوره 1, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • تحلیل محتوای پیام‌های فرهنگی سایت دانشگاه علامه طباطبائی 

    بروجردی علوی, مهدخت؛ خانیکی, حسن بهروز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-03-21)
    پژوهش حاضر با هدف «شناخت ساختار و محتوای پیام‌های فرهنگی سایت دانشگاه علامه طباطبائی» انجام شده است. پرسش اساسی در این پژوهش این است که ویژگی‌های ساختاری و محتوایی مطالب و پیام‌های فرهنگی نوشتاری و دیداری منتشر شده در سایت ...

  • حیات فیس‌بوکی در ایران: ساخت خود زنانه در فیس‌بوک 

    رضایی, محمد؛ خلیلی اردکانی, محمدعلی؛ ضابطیان, بهرنگ (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-03-21)
    این مقاله بر آن است تا ساخت خود‌ ‌‌زنانه در فیس‌بوک را مورد بررسی قرار دهد. برای نیل به این هدف، پروفایل فیس‌بوک 20 کاربر حرفه‌ای را به روش تحلیل محتوی کیفی، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که از میان ...

  • مقایسه ساختار روایی انیمیشن‌های و بازی‌های رایانه ای برگرفته از آنها 

    راودراد, اعظم؛ بدری, مهسا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-03-21)
    در این پژوهش ساختار روایی ‌انیمیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای معادل آن‌ها به منظور شناخت چگونگی ارتباط این دو ساختار با یکدیگر، مورد مقایسه قرار گرفته‌اند. در این تحقیق ترکیبی از نظریات کلود لوی-استروس و ولادیمیر پراپ به عنوان ...

  • بازنمایی حریم خصوصی در رسانه‌های اجتماعی: مردم‌نگاری کاربران ایرانی فیس‌بوک 

    بیچرانلو, عبدالله؛ طالبیان, حامد؛ زندوکیلی, سارا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-03-21)
    این مطالعه با هدف فهم مقوله‌ها و عوامل مرتبط با بازنمایی حریم خصوصی در میان کاربران فیس‌بوک و پیامدهای فرهنگی آن تدارک دیده شده است. برای رسیدن به این هدف،‌ نخست پنداشت‌های فرهنگی و معنایی کاربران دربارة مفهوم حریم خصوصی ...

  • رویکردهای متعارض درباره تکوین حوزه عمومی در فضای مجازی 

    قانعی‌راد, محمد امین؛ جنادله, علی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-03-21)
    پیدایش اینترنت به‌ عنوان یک تکنولوژی نوین ارتباطی، مباحث مهم و متفاوتی را در خصوص نسبت این تکنولوژی با حوزه عمومی به همراه داشته است. در این مقاله سعی شد بر مبنای حوزه عمومی مورد نظر‌ هابرماس، با طرح چهار سؤال اساسی در ...