دوره 5, شماره 20
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
توصیف، تحلیل زبانشناختی و ارائه الگوی تولید و انتخاب خبر در حوزههای اجتماعی و ورزشی در چارچوب نظریه ایدئولوژیک وندایک (۲۰۰۶)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)بهرغم پژوهشهای بسیاری که در حوزه خبر و ویژگیهای زبانشناختی گفتمان رسانهای انجام شده است، توجه به ژانرهای خبری و تفاوتهایی که در جزئیات زبانشناختی این انواع وجود دارد، مغفول مانده است. این ژانرها شامل سیاسی، اجتماعی، ...
-
اثرات رسانههای نو بر علوم انسانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)کمتر سپهری از زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، و حتی علمی است که در پی پیدایش و فراگیری اینترنت و دیگر تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطاتی دستخوش دگرگونی نشده باشد. از میان انبوه حوزههایی که از دنیای سیبرنتیک اثر پذیرفته است ...
-
بررسی جامعهشناختی مخاطبان فرهنگ سلبریتی در اینستاگرام فارسی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)«سلبریتی» شکل جدیدی از شهرت است که تحت تأثیر برخی تغییرات اجتماعی نظیر رسانهایشدن، افول دین رسمی سازمانیافته، افول اقتدار گروههای مرجع سنتی و کالاییشدن، ظهور کرده است. این شکل جدید از شهرت، به دلیل دارابودن پنج ویژگی ...
-
نقش اینستاگرام در مدیریت بدن زنان: مطالعه موردی زنان منطقه یک و بیست تهران
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)توجه به بدن در جوامع معاصر روبهفزونی است. آمارهای فزاینده جراحیهای زیبایی و مصرف لوازم آرایشی نیز نشان از همین موضوع در ایران دارد در فرایند مدیریت بدن رسانهها و از جمله شبکههای اجتماعی نقشی تعیینکننده دارند، چرا که ...
-
هویت جنسیتی کاربران شبکه های اجتماعی؛ تحلیل گفتمان کامنت های کابران شبکه های اینستاگرام و تلگرام
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)هویت جنسیتی یکی از چالش های جامعه جهانی امروز است. ارتباطات زنان و مردان در شبکه های اجتماعی و انتقال نگرش ها و رفتارهای زنانه و مردانه، بستر بازتولید هویت جنسیتی را فراهم کرده است. زبان نوشتاری، گفتاری و تصویری برای ارتباط ...
-
سلاح یا تسکین: سایبراتنوگرافی خنده سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)با توجه به این که شوخی سیاسی یکی از قالبهای رایج ارتباطی در ایام حساس انتخابات ریاست ریاست جمهوری سال 1396 بود، این پژوهش به این سوال پرداخته است که چگونه در سیاسیترین زمان ممکن از شوخی سیاسی بهره گرفته شده است. بدین ...



