دوره 1, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • مطالعه اینترنتی در بین مردم شهر تهران و عوامل مؤثر بر آن 

    غیاثوند, احمد (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    امروزه با پدیده جهانی شدن و گسترش آن به همه دنیا، رسانه های نوین بیش از پیش اهمیت پیدا کرده‌اند و همزمان استفاده از اینترنت و مطالعه اینترنتی از رونق بسیاری برخوردار شده است. بنابراین بررسی میزان مطالعه اینترنتی افراد ...

  • بررسی نقش استعاره درگفتمان خبری رسانه ای بین‌المللی 

    زابلی‌زاده, اردشیر؛ موسوی, سید ندا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    استعاره در زبان‌شناسی شناختی، تعریفی کاملاً متفاوت از تعریف ادبی آن دارد و به نوعی، تار و پود تفکر و شناخت انسان را می‌سازد. در این تحقیق به ضرورت بررسی استعاره­های به کار گرفته شده در گفتمان‌های خبری پرداخته شده است. تحقیق ...

  • درآمدی بر سیاست‌های فیلترینگ سایت‌های اینترنتی 

    سعد, علی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    ابتدای آخرین دهه قرن بیستم و با گسترش روزافزون تعداد کاربران اینترنت، حکومت‌ها و دولت‌ها نیز متناظر با این رشد سریع برای برقراری امنیت و حفظ نظم در این فضا، اقداماتی را آغاز کردند. در این رابطه نوع نگاهی که دولت‌ها به ...

  • دولت یازدهم و دیپلماسی رسانه ای آمریکا؛ بررسی ابعاد و چارچوب های محتوایی سایت فارسی صدای آمریکا 

    فرقانی, محمد مهدی؛ موذن, کاظم (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    چکیده این مقاله با هدف بررسی دیپلماسی رسانه­ای آمریکا در قبال دولت یازدهم، به ارزیابی و تحلیل ابعاد و چارچوب­های محتوایی سایت فارسی صدای آمریکا، به مثابه یک شاخص و نمونه­ای از فعالیت‌های رسانه­ای این ...

  • نگرش مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران 

    حسینی پاکدهی, علیرضا؛ اسدی مله خان, سید عباس (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)
    ایجاد نگرش مثبت نسبت به یک نوآوری و پذیرش آن از سوی پذیرندگان، هدف هر ابداع کنندۀ  نوآوری است. در سال‌های اخیر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز کوشیده است تا با دیجیتال کردن شبکه­های تلویزیونی ضمن افزایش و بهبود کیفیت ...