• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 10, شماره 39
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 10, شماره 39
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل مؤثر بر فرآیند پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    471.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از ابزارهایی که به سازمان‌ها در برقراری یک ارتباط سازنده با مشتریان و درنتیجه حفظ آن‌ها کمک می‌نماید، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است، به‌گونه‌ای که تدوین و استقرار یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری کارآمد، جزء ضروریات سازمان‌های امروزی می‌باشد. بر این اساس هدف اصلی این مطالعه شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر فرآیند پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است. از نظر روش‌شناسی، پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ پیمایشی با هدف کاربردی است. جامعه آماری تحقیق را مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت صنایع آذر آب تشکیل می‌دهند. داده‌های موردنیاز، از طریق پرسش‌نامه محقق‌ساخته، جمع‌آوری و تحلیل گردید؛ به‌گونه‌ای که ابتدا چهار عامل مؤثر در فرآیند پیاده‌سازی سیستم CRM شامل عوامل فرهنگی، تکنولوژیکی، راهبردی و ساختاری شناسایی و سپس رتبه‌بندی گردیدند. روایی محتوایی آزمون توسط متخصصین و خبرگان و اعتبار آن هم به روش آلفای کرونباخ برای متغیرهای مستقل و وابسته به‌ترتیب 812/0 و 792/0 محاسبه و تأیید شد. در بخش آمار استنباطی از دو آزمون تی‌استیودنت و فریدمن برای ارزیابی سؤالات پژوهش بهره گرفته شد. یافته‌های نهایی، نشان می‌دهند که تمامی فرضیه‌های پژوهش مورد تأیید قرار گرفته‌اند، به این معنی که چهار عامل فرهنگی، تکنولوژیکی، راهبردی و ساختاری در فرآیند پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مؤثر هستند. با توجه به سایر نتایج مربوط به اولویت‌بندی متغیرها، بالاترین امتیازات به عوامل فرهنگی و امتیازات پایین‌تر به‌ترتیب به عوامل راهبردی، فن‌آوری و ساختاری اختصاص یافته‌اند
    کلید واژگان
    مشتری
    رضایت‌مندی مشتری
    سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

    شماره نشریه
    39
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    معاونت آماد و پشتیبانی ناجا

    شاپا
    2433-6047
    URI
    http://lot.jrl.police.ir/article_12549.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399846

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب