نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T11:19:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:19:39Z
dc.date.available1399-07-09T11:19:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:19:39Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.identifier.citation(1390). بررسی عوامل مؤثر بر فرآیند پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری. علمی اندیشه آماد, 10(39), 75-94.fa_IR
dc.identifier.issn2433-6047
dc.identifier.urihttp://lot.jrl.police.ir/article_12549.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399846
dc.description.abstractیکی از ابزارهایی که به سازمان‌ها در برقراری یک ارتباط سازنده با مشتریان و درنتیجه حفظ آن‌ها کمک می‌نماید، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است، به‌گونه‌ای که تدوین و استقرار یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری کارآمد، جزء ضروریات سازمان‌های امروزی می‌باشد. بر این اساس هدف اصلی این مطالعه شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر فرآیند پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است. از نظر روش‌شناسی، پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ پیمایشی با هدف کاربردی است. جامعه آماری تحقیق را مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت صنایع آذر آب تشکیل می‌دهند. داده‌های موردنیاز، از طریق پرسش‌نامه محقق‌ساخته، جمع‌آوری و تحلیل گردید؛ به‌گونه‌ای که ابتدا چهار عامل مؤثر در فرآیند پیاده‌سازی سیستم CRM شامل عوامل فرهنگی، تکنولوژیکی، راهبردی و ساختاری شناسایی و سپس رتبه‌بندی گردیدند. روایی محتوایی آزمون توسط متخصصین و خبرگان و اعتبار آن هم به روش آلفای کرونباخ برای متغیرهای مستقل و وابسته به‌ترتیب 812/0 و 792/0 محاسبه و تأیید شد. در بخش آمار استنباطی از دو آزمون تی‌استیودنت و فریدمن برای ارزیابی سؤالات پژوهش بهره گرفته شد. یافته‌های نهایی، نشان می‌دهند که تمامی فرضیه‌های پژوهش مورد تأیید قرار گرفته‌اند، به این معنی که چهار عامل فرهنگی، تکنولوژیکی، راهبردی و ساختاری در فرآیند پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مؤثر هستند. با توجه به سایر نتایج مربوط به اولویت‌بندی متغیرها، بالاترین امتیازات به عوامل فرهنگی و امتیازات پایین‌تر به‌ترتیب به عوامل راهبردی، فن‌آوری و ساختاری اختصاص یافته‌اندfa_IR
dc.format.extent471
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آماد و پشتیبانی ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofعلمی اندیشه آمادfa_IR
dc.relation.ispartofLogistics Thoughten_US
dc.subjectمشتریfa_IR
dc.subjectرضایت‌مندی مشتریfa_IR
dc.subjectسیستم مدیریت ارتباط با مشتریfa_IR
dc.titleبررسی عوامل مؤثر بر فرآیند پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume10
dc.citation.issue39
dc.citation.spage75
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد