ارزیابی کیفیت خدمات مراکز پلیس+10 در استان کردستان
(ندگان)پدیدآور
زارع, ذکریاقائمی, مجتبینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش تلاش میشود، با شناسایی انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان، شکاف بین آنها را تعیین و راهکارهایی برای پر کردن یا کاهش این شکاف عرضه کنیم. بدین منظور، بر اساس الگوی پاراسورامان، پنج بُعد موارد محسوس، اعتبار، پاسخگویی، همدلی و اطمینان در بین 384 نفر از مراجعان مراکز پلیس+10 استان کردستان بررسی شده است. این پژوهش، از لحاظ اهداف، پژوهشی-کاربردی و با شیوة توصیفی، از نوع پیمایشی، صورت گرفته است. برای جمعآوری دادهها از تحقیقات کتابخانهای و میدانی استفاده شده و ابزار استفادهشده در پژوهشهای میدانی پرسشنامة سرکوال بوده است. برای تعیین روایی ابزار از پرسشنامه و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی معنیداری تفاوت انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از آزمون تی جفتی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد تفاوتی معنیدار بین انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از تمام ابعاد الگوی سرکوال وجود دارد.
کلید واژگان
کیفیت خدماترضایتمندی مراجعان
مراکز خدمات انتظامی
شماره نشریه
48تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01




