بررسی تأثیر مدیریت دانش مشتری بر مدیریت ارتباط با مشتری
(ندگان)پدیدآور
غلامی اواتی, رمضانیاسر ابراهیمیان جلودار, سیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با شتاب تغییرات و ورود رقبای جدید، سازمانها و شرکتها برای ماندن در عرصة رقابت باید از توانایی لازم برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان برخوردار باشند. از طرف دیگر، بدون شناخت درست مشتریان و مدیریت صحیح دانش مشتری، حصول چنین هدفی امکانپذیر نخواهد بود. در سالهای اخیر، سازمانها و شرکتها بهخوبی به این نکته پی بردهاند که، به جای اندوختن دادهها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، باید از مدیریت دانشی استفاده کنند که به سازماندهی اطلاعات مشتریان میپردازد. بنابراین، مدیریت دانش مشتری میتواند به سازمان برای بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یاری برساند. بر این اساس، هدف این مقاله بررسی تأثیر مدیریت دانش مشتری بر مدیریت ارتباط با مشتری است.
بر اساس نتایج بهدستآمده در این مقاله، مدیریت دانش مشتری قادر به ارائة اطلاعات درست و بهنگام مرتبط با مشتریان به سازمان است که این امر خودْ امکان برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان را برای سازمانها فراهم میکند.
کلید واژگان
مدیریت دانشمدیریت دانش مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری
سبکهای مدیریت دانش
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01
ناشر
مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجاشاپا
2008-2096Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
طراحی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران
نیکوکار, غلامحسین؛ سلطانی, محمد رضا؛ نیاوند, عباس (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2013-11-22)این پژوهش با هدف طراحی الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی، درپی پاسخ به این سؤال است که الگوی بومی شناخت و مدیریت فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی کدام است؟ برای دستیابی به الگویی که بتواند پاسخ ...
-
تأثیر مدیریت زنجیره تأمین پایدار بر اثربخشی سازمانی: نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع
شیشه بری, علیرضا؛ شجاعی, امیدعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان, 2022-02-20)هدف از مطالعه حاضر، بررسی نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع در تأثیر مدیریت زنجیره تأمین بر اثربخشی سازمانی در کارکنان شرکت سیم و کابل ستاره یزد بود. این پژوهش از سری مطالعات همبستگی بود که با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری ...
-
تحلیل محتوای پژوهشهای فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران
ایمانی, حسین؛ عبدالله زاده, امیرحسین؛ پورعزت, علی اصغر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2018-09-23)هدف: در پژوهش حاضر درصدد تحلیل محتوای مقالات فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران بهمنزله یکی از نشریههای معتبر در رشته مدیریت دولتی در ایران هستیم. روش: پژوهش حاضر مبتنی بر روش تحلیل محتواست و جامعه آماری ...




