تکریم ارباب رجوع در مراکز خدمات انتظامی- اجتماعی پلیس
(ندگان)پدیدآور
خیرخواه, طاهرهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله برگرفته از پژوهشی است که با هدف بررسی تکریم ارباب رجوع و شناخت ابعاد و شاخصههای آن در مراکز خدمات انتظامی- اجتماعی نیرویانتظامی صورت گرفته است تا شناختی از انواع ارباب رجوع و انتظارات آنها به دست دهد؛ چرا که یکی از راههای بهبود و اصلاح روشهای خدماترسانی به مردم نظرسنجی از خدمتگیرندگان، که همان ارباب رجوع باشند، است. به کمک این شیوه چگونگی گردش کار، نوع رفتار متصدیان با ارباب رجوع و میزان رضایتمندی آنها شفاف و اشکالات مشخص میشود. در این مقاله انواع انتظارات ارباب رجوع در چهار بُعد اصلی «شیوة اطلاعرسانی،» «تجهیزات اداری و رفاهی،» «ویژگیهای کارکنان» و «کنترل و نظارت بر عملکرد» شناسایی و دستهبندی شد و شاخصهای نیازمند اصلاح و بهبود در مراکز خدمات انتظامی- اجتماعی مختلفِ استانهای بررسیشده شناسایی شد. همچنین، ضمن بررسی میانگین رضایت ارباب رجوع از خدمات در استانهای مختلف به تفکیک مراکز خدماتی و نیز مقایسة مراکز مختلف به تفکیک ابعاد خدمات، مراکز و استانهای نیازمند بهبود استخراج شد. علاوه بر این، نتایج انواع روشهای نظرسنجی نشان میدهد که، با وجود امکان اخذ دیدگاههای مردم دربارة انواع خدمات برای بهبود ابعاد تکریم ارباب رجوع و تأکید ابلاغیه به نهادهای عمومی، نیمی از مراجعان تاکنون عرصهای برای اعلام انتقادات و پیشنهادهای خود به مسئولان نیافتهاند.
کلید واژگان
ارباب رجوعخدمات انتظامی- اجتماعی پلیس
رضایت
تکریم ارباب رجوع
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01




