• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیس
    • دوره 1383, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیس
    • دوره 1383, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی ابعاد روان‌شناختی نظم و انضباط در مراکز آموزش ناجا

    (ندگان)پدیدآور
    حسین الیاسی, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    205.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    روان شناسان به طور کلی سه دسته عامل را در نظم و انضباط مؤثر می‌دانند که عبارتند از: عوامل مربوط به یگان، عوامل مربوط به فرماندهان و عوامل مربوط به موقعیت. در این مقاله به بررسی تأثیر دو عامل اول بر تقویت نظم و انضباط پرداخته خواهد شد. یگان‌های دارای نظم بالا معمولاً از انسجام بالایی برخوردارند. نیاز مشترک، داشتن دشمن مشترک، منافع مشترک و نشاط مشترک در بالا بردن انسجام در یگان‌های نظامی و انتظامی تأثیر زیادی دارند. علاوه بر انسجام، دستورالعمل‌های روشن، عدم اجمال در نقش و تعارض در نقش و ممانعت از شکل‌گیری نظرات مخالف می‌تواند در تقویت نظم و انضباط مؤثر باشد. علاوه بر عوامل مربوط به یگان، عوامل مربوط به فرماندهی نیز در ایجاد و تقویت نظم و انضباط تأثیر گذارند. در این خصوص معمولاً پنج منبع قدرت در مدیریت و تأثیر آن بر اطاعت‌پذیری و نظم‌پذیری زیردستان بحث می‌شود. این پنج منبع عبارتند از: قدرت قهری، قدرت پاداش، قدرت قانونی، قدرت مرجع، قدرت تخصصی، در این مقاله به روش‌های افزایش اطاعت‌پذیری و انضباط براساس هر کدام از این منابع قدرت اشاره شده است.
    کلید واژگان
    نظم و انضباط
    روان‌شناختی نظم و انضباط
    نقش فرماندهان
    مراکز آموزش ناجا
    تقویت نظم و انضباط
    اطاعت‌پذیری
    نظم‌پذیری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2004-12-21
    1383-10-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا

    شاپا
    2008-2096
    URI
    http://pod.jrl.police.ir/article_9516.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397962

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب