آموزش پلیس جامعه محور بر اساس نظریه آندراگوژی (آموزش بزرگسالان بر محور تعامل با یادگیرندگان)
(ندگان)پدیدآور
ال. بیرزر, مایکلنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
آموزش پلیس در فرآیند ایجاد تغییر در سازمان پلیس ابزار مهمی بهشمار میآید. با پیاده شدن هر چه بیشتر راهبرد "پلیس جامعه محور" در سازمان ها ی پلیس ایالات متحده، آموزش، بخش مهمی از این رویکرد را تشکیل خواهد داد. در گذشته رویکرد مهمی که بهصورت سنتی در حوزه آموزش پلیس رواج داشت، "رویکرد رفتاری" بود که البته در رویکرد جدید "پلیس جامعه محور" و برنامه آموزش مبتنی بر آن هیچ کارایی نخواهد داشت. در آموزش نیروهای جدید و قدیم پلیس نیز رویکرد آموزش، همواره معلم محور بوده است. در این میان دستاندرکارانی که به آموزش نیروی پلیس اهتمام میورزند، مسلماً از چارچوب آموزشی دانشجو محور بهره زیادی خواهند برد. در این مقاله بهکارگیری نظریه آندراگوژی (آموزش بزرگسالان بر محور تعامل با یادگیرندگان) در آموزش پلیس مورد ارزیابی قرار میگیرد و ویژگیهای خاص تعامل یادگیری در کلاس ها ی آموزش پلیس را مشخص میسازد.
با توجه به شکافی که میان نظریه تا عمل بر ذهن دست اندرکاران آموزش پلیس وجود دارد، این نظریه برآن است تا راهی برای پرکردن این شکاف ارائه دهد.
کلید واژگان
پلیسآموزش
آموزش بزرگسالان
شیوه یادگیری
پلیس جامعه محور
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2004-12-211383-10-01




