• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1392, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1392, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه چگونگی بهسازی سازمان با نحوه برخورد مدیران با تعارض (مورد مطالعه: سازمان آموزش وپرورش تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    نصیرعلی آبادی, رکساناحسن شاهرضا, محمدنجاتی پور, اکرم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    385.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از عمده ترین و در عین حال غیر قابل اجتناب ترین مسائل در سازما ن ها ، تعارض بین افراد و گروه ها ی موجود در آنها است. مدیران معمولاً نسبت به تعارض نگرشی منفی داشته و از آن هراسان و گریزان هستند و سعی در از بین بردن و سرکوب کردن یا نادیده انگاشتن آن دارند . علت اساسی این امر ، عدم اطلاع از ماهیت و ویژگی های تعارض است. هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین چگونگی بهسازی سازمان با نحوه برخورد مدیران با تعارض، به صورت موردی در آموزش و پرورش شهر تهران است . پژوهش از نظر نوع و هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی از نوع همبستگی و از نظر روش و ابزار جمع آوری داد ه ها، با دو دسته کتابخانه ای وپرسش نامه های محقق ساخته و استاندارد، به بررسی دیدگا ه ها با تکیه بر نظریه ها و تحقیقات اندیشمندان و خبرگان علمی پرداخته است. واحد تحلیل آماری تحقیق، مدیر صلاحیت داری است که در تصدی یکی از مشاغل موجود مدیریتی اداره های آموزش و پرورش تهران است و بر طبق آمار اخذ شده، تعداد آنان در اداره کل شهر تهران 398 نفر و در اداره های مناطق تهران 2089 نفر است که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و کرجسی ( 1970 ) حجم نمونه تحقیق به روش نمونه گیری تصادفی ساده 333 نفر تعیین شده است. روایی پرسش نامه از طریق روایی صوری و محتوایی و با اجرای آزمایشی پرس شنامه در نمونهای با حجم 30 نفر انجام و مورد تأیید خبرگان مدیریتی قرار گرفت و پایایی آن نیز از طریق محاسبه آلفای کرونباخ برای اطمینان از ثبات درونی پرس شنامه ها بهره گرفته شد و مقدار آن برای پرسش نامه ، چگونگی بهسازی سازمان 86 درصد و برای پرسش نامه نحوه برخورد با تعارض 89 درصد محاسبه شد . پس از جمع آوری داده ها ، برای تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش از آمار استنباطی و آزمون های ضریب همبستگی اسپیرمن، رتبه بندی فریدمن، یومان ویتنی و کروسکال والیس استفاده شد. درنتایج به دست آمده مشاهده می شود که رابطه بهسازی سازمان و نحو ه برخورد مدیران با تعارض، مثبت و معنادار است. به عبارتی نحوه برخورد مدیران با تعارض بر بهسازی سازمانی به صورت جدی تأثیرگذار است.
    کلید واژگان
    بهسازی
    سازمان
    تعارض
    مدیران
    آموزش و پرورش

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانی

    URI
    http://harold.jrl.police.ir/article_12069.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397807

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب