شایستگی اخلاقی مدیران دانشگاهی: مفاهیم، مؤلفه ها و اولویت بندی
(ندگان)پدیدآور
قموشی, زهراپورکریمی, جوادعزتی, میترانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به منظوربررسی مفاهیم و اولویتبندی مؤلفههای شایستگی اخلاقی مدیران دانشگاهی انجام شده است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی پیمایشی است. جامعه پژوهش، تمام کارکنان دانشگاه تهران است که به شیوه نمونهگیری طبقهای متناسب 347 نفر به عنوان نمونه و به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامه محقق ساخته ی شایستگی اخلاقی با پنج مؤلفه شایستگی اخلاقی نسبت به خدا، نسبت به خود، نسبت به دیگران، نسبت به سازمان و نسبت به شغل استفاده شد. روایی سازه پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی ابزار نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ 98/0 به دست آمد. نتایج حاصل از آزمون رتبهبندی فریدمن نشان داد میانگین رتبهبندی مؤلفههای شایستگی اخلاقی، تفاوت معناداری دارد و مؤلفه شایستگی اخلاقی نسبت به خدا و نسبت به شغل بالاترین رتبه را به دست آوردند.
کلید واژگان
شایستگی اخلاقیمدیران دانشگاهی
اولویتبندی.
شماره نشریه
54تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تهراناستادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه تهران
استادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه تهران




