بررسی نقش سیستم مدیریت دانش در نوآوری باز و ظرفیت مدیریت دانش در اینترنت اشیاء (مطالعة موردی: شرکتهای تولیدکنندة لوازم خانگی با نشان داخلی)
(ندگان)پدیدآور
آقائی, میلادنصراللهی, مهدیفتحی, محمدرضاصالحی, سپیدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی نقش سیستم مدیریت دانش در نوآوری باز و ظرفیت مدیریت دانش در اینترنت اشیاء در شرکتهای تولیدکنندة لوازم خانگی با نشان داخلی است. جامعة آماری شامل کارشناسان تولیدی شرکتهای ارج، اسنوا و الکترواستیل هستند. برای نمونهگیری از روش نمونهگیری طبقهای استفاده شده و 315 نفر بهعنوان نمونه در نظر گرفته شدند. روش این پژوهش از منظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات پیمایشی از نوع همبستگی است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد بوده است. توصیف و تحلیل دادههای جمعآوری شده با روش آماری توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که نوآوری تکنولوژیکی و عوامل سازمانی بر مدیریت دانش تأثیرگذار هستند. مدیریت دانش نیز بر نوآوری باز، ظرفیت نوآوری و ظرفیت مدیریت دانش تأثیرگذار است و همچنین ظرفیت مدیریت دانش تحت تأثیر نوآوری باز و ظرفیت نوآوری بوده و نوآوری باز بر ظرفیت نوآوری تأثیرگذار است.
کلید واژگان
نوآوری فناورانهعوامل سازمانی
مدیریت دانش
نوآوری باز
ظرفیت نوآوری
شماره نشریه
53تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات دانشگاه علامه طباطبائی (ره) و مربی گروه لجستیک دانشگاه علوم انتظامی امیناستادیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)
استادیار گروه مدیریت صنعتی و مالی پردیس فارابی دانشگاه تهران
کارشناس ارشد کدیریت صنعتی




