بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر چابکی سازمان های خدماتی
(ندگان)پدیدآور
حسینخانی انجیرکی, علییاوری بافقی, امیرحسیناسماعیلی, احمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با تغییرات بسیار گسترده و سریع در محیط مأموریتی سازمان های مختلف، چابکی سازمانی به یکی ازویژگی های اساسی در موفقیت سازمان ها تبدیل شده است، بنابراین در پژوهش پیش رو به بررسی تأثیرمدیریت کیفیت فراگیر بر چابکی در اداره مهندسی مدیریت توزیع برق اراک در شرکت توزیع نیروی برقاستان مرکزی پرداخته شده است. هدف اجرای پژوهش حاضر، کاربردی و روش اجرای آن، توصیفی از نوعپیمایشی می باشد. به منظور گردآوری داده ها از روش کتابخانه ای )ابزار فیش برداری( و میدانی )ابزارپرسشنامه( استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان اداره مهندسی مدیریت توزیع برقاراک تشکیل می دهند که شامل 242 نفر است. نمونه تحقیق با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی سادهو حجم آن با استفاده از جدول مورگان 242 نفر محاسبه شد. پس از جمع آوری اطلاعات از طریقپرسشنامه، اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون رگرسیون مورد تحلیل قرارگرفت. در نهایت، نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان می دهد که مدیریت کیفیت فراگیر بر چابکیسازمان تأثیر دارد؛ و از بین مؤلفه های مدیریت کیفیت فراگیر، مؤلفه سرعت، بیشترین تأثیر را در چابکی2 از تغییرات در چابکی سازمانی را / سازمان دارد. به بیان دقیق تر، مدیریت کیفیت فراگیر، به میزان 626تبیین می کند.
کلید واژگان
مدیریت کیفیت فراگیرچابکی سازمانی
سازمانهای خدماتی
شماره نشریه
51تاریخ نشر
2019-03-211398-01-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، گرایش مدیریت راهبردیدانشیار مدیریت دانشگاه علوم انتظامی امین
استادیار مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم انتظامی امین




