• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1397, شماره 47
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1397, شماره 47
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر مشتری‌مداری کارکنان سازمان از دیدگاه مشتریان بر رفتار شهروندی مشتریان مراکز پلیس10+ شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    اخوان, مریمکاظمی گرجی, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    876.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از جمله تمایلات رفتاری مثبتی که بسیاری از سازمان‌ها به دنبال آن هستند، بروز رفتارهای شهروندی از طرف مشتریان است. این پژوهش تأثیر مشتری‌مداری کارکنان سازمان از دیدگاه مشتریان را بر رفتار شهروندی مشتریان مراکز پلیس10+ شهر تهران با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتریان و دیدگاه مشتری از مسئولیت اجتماعی سازمان مورد بررسی قرار می‌دهد. مطالعه حاضر از نوع توصیفی- هم‌بستگی است و جامعه آماری آن شامل کلیه‌ افرادی است که از خدمات مربوط به مراکز پلیس10+ در سطح شهرستان تهران استفاده می‌کنند. در مرحله اول این پژوهش به‌منظور شناسایی ابعاد تشکیل‌دهنده دیدگاه مشتریان از مشتری‌مداری کارکنان سازمان که مرتبط با فعالیت‌های مربوط به مراکز پلیس10+ می‌باشند، با تعدادی از مشتریان مراکز پلیس10+ به‌صورت مجزا مصاحبه‌ای صورت گرفته شد و سپس با کمک پرسش‌نامه‌ داده‌های مورد نیاز پژوهش جمع‌آوری شد. حجم نمونه برابر با 294 نفر بوده است. نتایج نشان داد که بهبود دیدگاه مشتریان از مشتری‌مداری کارکنان سازمان تأثیر مثبت و معناداری بر بروز رفتارهای شهروندی مشتریان دارد و هم‌چنین مشخص شد که رضایت مشتریان می‌تواند به‌عنوان متغیر میانجی در این خصوص تأثیرگذار باشد؛ ولی نقش دیدگاه مشتری از مسئولیت اجتماعی سازمان به‌عنوان متغیر میانجی در پژوهش حاضر مورد تأیید قرار نگرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که توجه به دیدگاه ارباب‌رجوع نسبت به مشتری‌مداری کارکنان می‌تواند موجبات بروز رفتارهای شهروندی در میان آن‌ها شود؛ از این‌رو لازم است تا علاوه بر پیاده‌سازی درست مؤلفه‌های آن به دیدگاه مشتریان در این خصوص نیز توجه کرد. هم‌چنین مشخص شد که این تأثیر به واسطه بروز رضایت مشتریان رخ می‌دهد.
    کلید واژگان
    مشتری‌مداری کارکنان
    رضایت مشتریان
    مسئولیت اجتماعی سازمان
    رفتار شهروندی مشتریان و مشتریان مراکز پلیس10+

    شماره نشریه
    47
    تاریخ نشر
    2018-03-21
    1397-01-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانی

    URI
    http://harold.jrl.police.ir/article_19039.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397713

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب