• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1396, شماره 46
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1396, شماره 46
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عملکرد یکی از مراکز فرماندهی نیروی انتظامی با استفاده از مدل تعالی سازمانی EFQM

    (ندگان)پدیدآور
    حراقی, مریمدرویشی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.553 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد یکی از مراکز فرماندهی نیروی انتظامی با استفاده از مدل تعالی سازمانی EFQM است. پژوهش حاضر در حوزه پژوهشهای توصیفی کاربردی قرار می‌گیرد. جامعه آماری شامل کارکنان و فرماندهان یکی از مراکز فرماندهی نیروی انتظامی است که به شیوه نمونهگیری تصادفی تعداد 110 نفر از آنان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه و پرسشنامه است. روایی پرسشنامه مورد استفاده توسط آزمون KMO و پایایی پرسشنامه توسط آزمون آلفای کرونباخ (96/0 برای کل پرسشنامه) بررسی شد. تجزیه و تحلیل داده‌های جمعآوری شده با استفاده از نرمافزارهای Spss22 و Amos22 انجام گرفت. بررسی اطلاعات توصیفی نمونههای مورد مطالعه نشان میدهد بیشتر افراد مورد مطالعه در محدوده سنی 26 تا 30 سال، دارای سابقه خدمتی 11 تا 15 سال و تحصیلات کارشناسی هستند. نتایج ارزیابی معیارهای توانمندساز مدل تعالی سازمانی نشان میدهد که فرایندها دارای بیشترین امتیاز (معادل با 8/72 از 140 امتیاز مطلوب) و خط مشی و راهبرد دارای کمترین امتیاز (معادل با 8/44 از 80 امتیاز مطلوب) هستند. از سوی دیگر، ارزیابی معیارهای نتایج مدل تعالی سازمانی نشان میدهد نتایج مشتریان دارای بیشترین امتیاز (معادل با 106 از 200 امتیاز مطلوب) و نتایج جامعه دارای کمترین امتیاز (معادل با 1/28 از 60 امتیاز مطلوب) است. در مجموع، امتیازات توانمندسازها معادل با 5/274، نتایج معادل با7/255 و امتیاز کل معادل با 2/530 است. امتیاز کل به دست آمده نشان میدهد سازمان مورد مطالعه در جایگاه متوسطی به لحاظ تعالی سازمانی قرار دارد.
    کلید واژگان
    ارزیابی عملکرد
    مدل تعالی سازمانی
    مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)
    نیروی انتظامی

    شماره نشریه
    46
    تاریخ نشر
    2017-12-22
    1396-10-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه خلیج فارس

    URI
    http://harold.jrl.police.ir/article_19037.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397711

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب