بررسی اثربخشی رفتار درمانی شناختی بر افزایش انگیزه پیشرفت و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی ناجا
(ندگان)پدیدآور
حافظ نیا, محمدبختیار, عیسیاله جانجانه, غزتنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به مطالعه و بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی رفتاری بر انگیزش پیشرفت و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین تهران پرداخته است. این پژوهش از جمله پژوهشهای نیمه تجربی دارای طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه آزمایش و واپایش است. جامعه آماری آن، کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین تهران بودند که به صورت نمونه در دسترس 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه واپایش قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه تحت مداخلات شناختی رفتاری قرار گرفتند اما گروه واپایش هیچ مداخلهای را دریافت نکرد. نتایج نشان داد که درمان شناختی رفتاری در افزایش انگیزه پیشرفت و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی کارساز است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزاز spss و آزمون آماری کواریانس (مانکوا) استفاده شد.
کلید واژگان
رفتار درمانی شناختیانگیزه پیشرفت
مهارتهای حل مسئله
دانشجویان
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01




